endelig mamma:) Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Har en liten jente på tre uker som har hatt helt ekstrem flytende avføring i det siste. Har en til to sånne bleier per dag, renner gjennom bleie, klær og alt. Promper veldig mye ellers. Er dette vanlig? Kan det har noe med hva jeg har spist?
Gjest Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Det er iallefall vanlig at de bæsjer myyyye i begynnelsen. Og det er vel relativt flytende ja... Kanskje prøve et annet bleiemerke? Jenta vår prompet ekstremt mye i starten, men rapet nesten ikke - luften må ut et sted, samme hvor fikk jeg til svar av helsestasjonen:)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jenta mi også bæsjer til gullmedalje og promper som en mann :oP Her kommer det i posjoner her da, skifter 8-9 bæsjebleier om dagen, har bare gått gjennom bleia etpar ganger heldigvis. Og den er relativ flytende ja, og knall orange!!
endelig mamma:) Skrevet 9. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2009 Noe spesiell mat jeg bør holde meg unna?
endelig mamma:) Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Den lille jenten min promper hele dagen, og om kvelden kommer som oftest bleien. Da jeg skulle skifte på henne i går, bæsjet hun 5 ganger mens hun lå på stellebordet. Helt flytende og gult. Er dette vanlig?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Ja, det høres helt normalt ut=) Jenta mi prompa som en gud på den tida der, og jeg hjalp henne ofte med å få ut lufta ved å presse beina opp mot magen etter amming! Sprutbæsj på stellebordet, gjerne opp langs vegger og ned på gulv var også en gjenganger;) 0-6 uker De to første døgn er det vanlig med sort, seig bek. Etter 2-3 døgn begynner avføringen å gå over til brunlig eller brungrønn i fargen. Ved 4. døgn bør barnet begynne å ha løs, kornet, gulere avføring, vanligvis minst 1-4 ganger i døgnet. Denne normale avføringen kan beskrives som diaré av uerfarne foreldre. Grønn avføring kan også være normal. Avføring fortsetter å komme hyppig disse første ukene – minst daglig, eller en større mengde annen hver dag. Noen barn har avføring ved hver amming. Hvis avføringen er sparsommelig eller sjeldnere enn annen hver dag bør det undersøkes nærmere. Under økedagene går hyppigheten noe ned, noen ganger over en uke uten avføring. Dette er ikke forstoppelse, det kommer av at barnet fordøyer melken fullstendig. 6 uker - 6 måneder, fullammet Noen barn utvikler et mønster der de har mye avføring hver 3.-4. dag eller enda sjeldnere, uten at det er unormalt. Noen brystbarn blir forstoppet hvis de får morsmelkerstatning i tillegg. Det kan være nødvendig med ekstra vanninntak i så fall. http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå