vannmann84 Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Jeg har en liten gutt på 1 år som har litt atopisk eksem. Han er igrunnen ikke så veldig plaget, så lenge vi smører han ofte med fet krem. Nå når vinteren snart kommer så lurer jeg på om jeg skal kjøpe ullklær? Har hørt at barn med atopisk eksem klør av ull. Noen med erfaring på dette området?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Jeg ville ikke brukt ull mot huden på han. Ikke sikkert han reagerer, men så lenge det finns gode alternativer - hvorfor utsette han huden hans for risikoen... Sats heller på plagg som har bomull innerst og ull ytterst. Vi har brukt de fra Cubus - de er helt supre synes jeg. Men mener å huske at det også finnes en del andre leverandører som har slike "bomull/ull undertøy". Har ikke merket at vår tass er kaldere enn "vanlig" ull klær barn - det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Super undertøy skal visstnok være like bra, uten å klø. Jeg bruker også tøy med ull på utsiden og bomull på innsiden til lillebror. Det selges hos reflex/røff og tøff i tillegg til cubus.
-Petrine- Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Her tror jeg bare man må prøve seg frem. Noen tåler det fint, andre ikke. Vi bruker silkeulla fra Nøstebarn på våre atopikere og det fungerer veldig bra. Jeg liker ikke den serien fra Cubus. For å få bomulla ren må man ofte vaske den hardere enn hva ulla tåler.
Agehya Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Mine barn har også eksem. Storesøster toler helt fint ullklær, mens lillesøster stort sett toler ullklærne fra europris. Jeg liker ikke slike ullklær med bomull inne, for de regulere ikke like godt på varmen som vanlig ull. De er også varmere, slik at barnet blir raskere svett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå