Gå til innhold

"Når nettene blir lange, og ... tralalalal"

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06

Er det flere enn meg som nå synes at nettene begynner å bli litt lange og tøffe?

Klokken er snart halv fem, og jeg kan bare glemme å få sove. Våkner med krampe i leggene, føtter som er hovne, sure oppstøt og en baby som sparker. Det er ikke noe poeng å forsøke og sove mer engang.

Selv om det er super koselig å være gravid, så begynner jeg nå å bli litt lei. Føler meg slem som sier det, men går liksom bare å venter. Og jeg har noen uker igjen til termnin. Gleder meg til å sove igjen uten denne store magen (selv om da sannsynligvis søvnen blir avbrutt av en baby som gråter*s*)

Åh..., så misunnelig jeg er på han som ligger ved siden av meg og snorker, hehe!

Fortsetter under...

Sånn har det vært her også en god stund, og jeg har ikke termin før 30.sept! Jeg har så urolige og varme bein som plager meg verst. Og har den siste uken begynt å klø skikkelig, så jeg lurer på om det er noe sv.skapskløe.. Fikk vel omsider sovnet i seks tiden i dag tidlig og våknet ti over ti i dag. Kan ikke annet enn å holde ut, men kjenner jeg mister motet hver kveld.. he he;)

Vi er nok mange i samme situasjon der ja du gitt. Det har vært slik lenge for meg, men nå er jeg faktisk inne i en god periode. Og med det mener jeg at selv om jeg er oppe 5-10 ganger for å tisse, og våkner for hver gang jeg må snu meg pga ondter her og der, så sover jeg litt i mellom. Det er blitt en luksus for min del i det siste :P!

Jeg kjenner meg så igjenn i det at du føler deg slem som føler du begynner å bli lei. Men vi er nok mange i samme situasjon også der. Det er kanskje ikke så rart :) De fleste av oss her inne på septemberklubben har jo vært gravide i hele 2009...

Jeg må også opp ca annenhver time for å tisse. Våkner mest fordi jeg er så tørr i munnen og da kjenner jeg samtidig at jeg må på do og... heldigvis sovner jeg som regel med en gang jeg legger meg for tida, men har netter der jeg bare gir opp å sove... Det er vel en slags forberedelse til tida som kommer sånn at man lærer seg å sovne når man kan sove? Jeg har ofte problemer med søvnen til vanlig også. Det kjipeste er egentlig at det gjør så ****** vondt å snu seg i senga og jeg klarer nesten bare å sove på den ene siden og så blir jeg så sår i hoftene på den sida. Er glad jeg er sykemeldt så er ikke så farlig å være trøtt.

Huff... ja.... Noen netter er grusome! Må tisse, har konstant halsbrann, er kokvarm, kan bare ligge på en side, det er tung å snu seg... babyen sparker, er lys våken..... tja... i natt ser ut til å bli en slik natt... :( Men men.. ikke så kjempe lenge igjen ;)

enig med deg. Jeg har termin 30/9, og har det på akkurat samme måte.

Merker at det begynner å bli tøft om nettene nå.

Det verste er å være så trøtt og ikke få sove.... har nå fått 20% sykemleding og det hjelper mye å begynne litt senere om morgenen.

Ikke noe særlig å stå opp kl. 06.30 når du føler du har ligget våken hele natta.

Er du fra Drammen foresten? mener jeg så det på et annet forum. Jeg bor i Mjøndalen og skal føde på Drammen Sykehus.

M

Annonse

Jepp, her også. Må tisse, tørr i munnen, tett nese noen andre små som våkner og har tisset på seg eller vil ligge i vår seng osv. Og så sovner jeg ikke igjen! I hele sommer har jeg sovet til 9-10 tross mange avbrudd og ungene kommer inn i 7-8 tiden for å høre om barnetv er begynt :) mens mor kan sove litt til. Men nå er det slutt... Har 3 uker igjen til termin så begynner vel bare å klargjøre kroppen for det som kommer :)

HVis ikke jeg sovner innen en times tid, står jeg opp og leser litt, spiser, lager matpakke, vasker badene el.l. så får jeg heller ta en blund midt på dagen. Denne uken begynte ungene i barnehage og skole/SFO så da kan jeg lettere det, men har også sovet litt mens de har sett en film f.eks. Pass på å sove mens du kan for plutselig er det fødsel hele natta og da bør en ha hvilt litt på dagen istedetfor å tenke at "jeg kan sove til natta"...

signerer her... Er helt PYTON å være gravid nå synes jeg... Vil bare få henne ut og bli ferdig med svangerskapet... Og ikke nok med ekstreme bekkenplager, stoor tissetrang hver time, kynnere/maserier, kramper i leggene, sure oppstøt og ekstrem varme og slitasje på sidene, så måtte det jammen tordne og lyne i natt!!! Nå føler jeg vi har lov til å klage.. Dette er slitsomt.. Har termin om 2.sept, men kunne godt tenkt meg at hun kom snart...

Er stoor og tung nå.... puhh...

hehe.. ble skikkelig klaging i dette innlegget gitt... jaja.. Vi er vel flere i samme båt;)

Så fint å høre at flere også har positivt inntrykk av dem:)

Jeg har termin 24., så det er ganske nært din. Men vet ikke helt hva som skjer fremover, fordi fikk i dag beskjed av jordmor om at babyen ligger (sitter?) i seteleie. Så hun har to uker på å snu seg, før de bestemmer seg for om jeg skal ta keisersnitt eller ei. Så nå krysser jeg fingrene for at hun begynner å høre på foreldrene sine med en gang*s*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...