Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #26 Skrevet 9. august 2009 Tornerose, ikke bry deg om de ondskapsfulle menneskene her! Jeg skjønner godt at du reagerer jeg. Og siden du kjenner moren og sønnen, så vet du at det ikke er noe galt med barnet hennes, så det er jo ingen grunn til at moren behandler barnet sitt som en baby. Siden dere reagerer så fælt, er det pga at dere er like sløve selv? Hvem pokker er det som gir ungen sin cola på tåteflaske i dag? Og man gjør jo selvsagt det man kan for at barnet skal slutte med bleie, ved å gjøre det positivt for barnet. Og hun skriver jo at moren lar barnet gå med dritt i bleia, er det og helt ok? Og en 3 åring klarer faktisk å gå selv, hvertfall de få meterne Tornerose skriver. Det kommer bare an på om moren lar barnet bli båret eller kjørt i vogn- de må nå lære seg å gå selv. Jeg hadde aldri trillet eller båret ungen min de få meterne til barnehagen. Og ja, selvsagt bra at moren leker med barnet sitt. Men skal han ikke lære å være litt uten moren og? Aktivisere seg litt selv? Jeg syns det her høres ut som en meget sløv mor og jeg hadde reagert selv. Så jeg skjønner deg, Tornerose Noen her er bare brøhuer som man må lære seg å overhøre rett og slett.
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #27 Skrevet 9. august 2009 Takk for støtten Jeg regnet jo med å få litt pes her inne når jeg skrev innlegget. Det er jo masse annet og som jeg reagerer på, og det her var sikkert ikke de beste eksemplene. Men jeg syns det er nok å reagere på jeg. Folk gjør jo som de vil, og jeg sier jo at jeg er jo ikke noe perfekt mor selv, hvem er det egentlig? Men jeg ser på meg selv som en god mor. Og til deg som har et barn (som ikke er som alle andre), så beklager jeg om jeg fornærmet deg. Skjønner jo det at ting er annerledes da. Men dette barnet er faktisk helt friskt og moren er veldig grei egentlig. Men det er barnet som er greit BORTSKJEMT, og hvem har fått barnet bortskjemt? Jo, moren... Men beklager til deg som følte deg fornærmet.. Var ikke med hensikt
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #28 Skrevet 9. august 2009 Du sier du reagerer; hvordan reagerer du? Tror du det er nok å skrive et innlegg her om saken? Vil det endre det denne moren gjør, eller endre barnet? Å sladre slik er ikke å reagere.
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #29 Skrevet 9. august 2009 Som sagt, så lufter jeg bare tankene mine her inne til dere sinnatagger Og søren heller, tror du jeg gidder å fortelle moren hva jeg syns henne gjør galt? Det har vel ikke jeg noe med, vel.. Men jeg kan si hva jeg syns er galt med det hun gjør her inne. Hadde noen brydd seg om hvordan jeg skulle oppdra sønnen min, hadde jeg blitt forbannet. Men de måtte gjerne ha luftet det på en forum. Og hadde jeg vært en mor som ga sønnen min en slik oppdragelse som hun gjør, hadde jeg forstått godt at folk hadde snakket om meg gitt
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #30 Skrevet 9. august 2009 Herregud selv, her kommer jeg med et gjennomtenkt svar, og du svarer meg ved å latterliggjøre meg! Hvis du kjenner denne dama så godt så er det veldig smålig av deg å henge henne ut på et forum. Hvorfor ikke ta det opp med HENNE??? Gi henne en mulighet til å endre på seg. Dere er en del naboer som synes ikke noe om dette, men tydelig at ingen reagerer. Å skrive her er ikke å reagere, det er bare å få det ut. Gjør noe aktivt da, sørg for at ungen har det bra! At moren er sløv kan jo skyldes en depresjon, eller kanskje hun er totalt ødelagt etter å ha bodd i nabolaget der lenge. Hilsen Anonym 14:03
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #31 Skrevet 9. august 2009 Latterliggjøre deg? Beklager om jeg gjorde det du.. Jeg har faktisk sagt ifra til henne før på en fin måte som for eksempel: jeg tror sønnen din har gjort i buksa? *hint hint*... Og han skriker: mamma, jeg er tørst.. Så kommer hun ut med den fabelaktige tåteflaska med cola Og da har jeg sagt: " cola er vel ikke det beste å slukke tørsten med og kanskje litt dumt i forhold til tenner osv, men det har ikke jeg noe med." Men hun bare smiler og bryr seg ikke. Hun lar ungen slå og dytte på andre barn i tunet her og snakker ikke til de. Og tar de andre barna igjen på hennes sønn, så får de så ørene flagrer. Så jeg tror ikke hun bryr seg så fælt jeg. Så jeg gidder ikke å si noe mer til henne ang hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #32 Skrevet 9. august 2009 ikke lurt å gi cola, men tror ikke denne ungen har det særlig ille. bleier slutter da alle med engang. vogn også. kanskje hun har dårlig tid og vil få han fort i b.hagen??kanskje han er som min 3åring som ikke vil gå fint og holde i hånda, men springe ut i veien??tryggere med vogn da. ikke legg deg oppi noe du ikke har noe med. unger er forskjellige, noen sutrer, noen ikke . at hun leker med han er bare flott. pass på deg selv du tornerose
Miss Misantrop Skrevet 9. august 2009 #33 Skrevet 9. august 2009 ♥Tornerose✰✰høygravid♥, det er lov å reagere når andre velger andre ting for sine liv en det du har valgt. Det er en forsvarsmekanisme for å beholde egene normer og verdier. Fortsett å bry deg om, og kanskje en dag du også finner noe du bør hjelpe de du observerer med. Ps. Jeg ville utvilsomt ha tatt vogn til barnehagen med en trassig treåring (kanskje bilen også) Ps. Det lønner seg å krysse av på anonymknappen før du begynner å svare. Det blir en rutine etter hvert, lol.
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #34 Skrevet 9. august 2009 Hvorfor skal jeg det? Jeg skammer meg ikke for å mene dette. De som har noe imot meg da, får bare ha det. Tror dere hadde vært like oppgitte som meg, hadde dere bodd her. Og forresten, moren er så distre og passer lite på han når han er inne. Så nede i stad var det faktisk brann på ovnen, pga de hadde lagt en tom pizzaeske på ovnen og ungen skrudde ovnen på. Kunne brent ned hele huset her. Og det var flammer. Snakk om en sløv mor. Fy flate! Så bare sitt der å kritiser meg for at jeg ikke helt har sansen for denne moren.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #35 Skrevet 9. august 2009 Tornerose:) De menneskene her inne er det rett og slett bare å ikke bry seg om. De som ikke merker at denne moren virkelig burde hatt seg en kurs i barneoppdragelse, har sikkert sånne bortskjemte drittunger selv. De lar sikkert barna styre hjemme og gjør alt for husfred. Herregud så patetisk. Hvorfor går dere så til anngrep mot Tornerose? Hun sier jo bare hva hun mener om det her pga ungens beste. Skjønner meg ikke på dere voksne mennesker..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #36 Skrevet 9. august 2009 hehe... jeg har et barn med ADHD, så oppdragelse er noe jeg kan mye om. Kurs har jeg også gått;) Men denne tråden har ikke med ungens beste å gjøre. For dette endrer ingenting for barnet det gjelder. Og hun(Tornerose) sier hun reagerer - javel, å gjør noe aktivt som reaksjon, og ikke sitt her å fortell hvor galt det er. Da er hun ikke bedre enn denne moren selv.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #37 Skrevet 9. august 2009 Hva feiler dere her inne? Er dere virkelig så ondskapsfulle? Ser ikke dere at denne moren er blåst i hodet sitt? Skjønner Tornerose godt. Så ikke bry deg om disse pappskallene her inne. Helt enig med hun over, de har sikkert like dårlig oppdragelse på sine egne barn. Lar barna gå med tåteflaske til de er 5, smukk til de er 10 og lar barna sine gå med drittbleier som ikke skiftes. Ungen lærer ikke å være selvstendig dersom moren ikke bryr seg, noe hun tydligvis ikke gjør. Hun syr bare puter under armene på ungen sin. Hadde jeg hatt en sånn nabo, hadde jeg skrevet her selv for å få ut litt frustrasjon. Og du som er gravid, har nok hormoner som svinger og Ikke la de menneskene gå inn på deg, Tornerose. Dere er rett og slett kvalme!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #38 Skrevet 9. august 2009 Hva vet du om at Tornerose er like "dum" som denne slappe naboen hennes?? Hun virker faktisk meget fornuftig vil jeg si. Hadde naboen min hatt en sånn barneoppdragelse, hadde hun sunket lavt i mine øyne. Og som Tornerose sa istad, så er det andre naboer som har lagt merke til det der og, så hvorfor er det da Tornerose som er dum? Selvom du har en unge med ADHD, så er det faktisk litt annerledes. Og du må kanskje oppdra på en annen måte. Men denne gutten er jo normal, men moren gjør ungen slik som han er. Hvem pokker gir ungen tåteflaske med cola, ikke ser etter ungen slik at han nesten brenner ned huset, går rundt med drittbleie og blir trillet rundt i vogn når man er 3 år? Da er det noe hakkande galt... Sløv mor vil jeg si!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #39 Skrevet 9. august 2009 Fantastisk å klare å dømme en mor etter utsagn fra et menneske som først forsøkte å være anonym, og nå påstår at hun ikke bryr seg i det hele tatt om alle vet hvem hun er. Tornerose er ikke tørr bak øra ennå og vil ikke se forskjell på maltekstrakt og coca cola.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #40 Skrevet 9. august 2009 Dere her inne er ondskapsfulle! Dere er tette i hode dersom dere ikke ser at denne moren med det trassige barnet burde hatt seg ei lekse. Dere som har så mye fordommer her inne, er dere som får de barna som mobber andre osv. Dere lærer barna deres å være fordomsfulle. Jeg personlig hadde tatt en skikkelig prat med denne moren, men skjønner at det ikke er så mange som ville gjort det. Det er jo ikke noe koselig å skulle "kritisere" andre. Men at Tornerose skriver om det her inne, er fult forstårlig. Patetiske mennesker! Makan!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #41 Skrevet 9. august 2009 Poenget mitt var ikke at det denne moren gjør er helt OK. Poenget er at selv om Tornerose legger inn denne tråden her, så endrer ingenting seg for ungen det gjelder. Forstår? Det er null vits i å sladre som dette om andre foreldre, og klage sin nød over morens omsorg osv. Det gjør ingen endring for barnet det gjelder. Hun skulle kanskje heller tatt en telefon til barnevernet. Det hadde hjulpet barnet mer enn dette innlegget gjør. Den som bare står å ser på "urett", og ikke gjør noe for å endre det, er like ille som den som utfører uretten. Snakk/sladder hjelper ikke barnet.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #42 Skrevet 9. august 2009 Ikke tørr bak øra? Hehehe.. Har dette plutselig noe med alder å gjøre? Samme søren hvor gamle man er vel, hun er voksen som registrerer sånne ting vil jeg si. Hva vet du om hennes alder? Du blir bare usakelig. At henne ikke gjemmer seg bak anonymknappen som mange andre er bare bra- viser bare at hun kan stå for det hun mener. Skjerp deg!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #43 Skrevet 9. august 2009 hehe.. hun gjemte seg bak anonymknappen, helt til hun glippet. Så det at hun viser nick er en tabbe hun gjorde. Ikke planlagt;)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #44 Skrevet 9. august 2009 Hvis Tornerose er bekymret syntes jeg hun bør sende en bekymringsmelding til bv. Hun må regne med å få en tilbake, da. Det er ikke greit å vokse opp hos en mor som alltid henger i gardina for å følge med på naboen. Hun har jo tid til det. Arbeidsledig, ung og uten barnefar.
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #45 Skrevet 9. august 2009 Unnskyld meg du.. Ikke tørr bak øra? Jaja, si nå hva du vil.. Du kjenner ikke meg i det heletatt så tror ikke du skal uttale deg så fælt. Det er vel heller du som skulle hatt deg en "voksen-kurs" når du ikke ser at dette er sinnsykt vettu. Jeg har ikke sagt at dette barnet har det vondt, heller for bra... Ikke søren om jeg hadde latt en 3 åring styre familien! Hva er egentlig dere prøver å angripe meg for? At jeg stusser litt på moren sine handlinger? Spar meg.. Og alder har vel ingenting med dette å gjøre.. Du er vel så gammel du og trangsynt du.. Hva søren er vet du om min alder? Og hva får deg til å tro at jeg er "ung og lite tørr" bak øra..? Hehe
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #46 Skrevet 9. august 2009 Jeg er verken arbeidsledig, eller uten barnefar Jeg er sykepleier og har en fantastisk samboer jeg venter nr 2 med Har det helt fantastisk. Og nyskjerrig er jeg ikke, du.. Ikke så vanskelig å se når jeg omgås med naboene ute hver eneste dag vettu
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #47 Skrevet 9. august 2009 Siden du har så mye energi syntes jeg du bør komme deg tilbake i jobb og slultte å legge nesen din i bløt.
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #48 Skrevet 9. august 2009 Og dette er vel absolutt ikke noe barnevernsak vil jeg si.. Så jeg er ikke så teit at jeg raporterer noe sånt søta
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #49 Skrevet 9. august 2009 Mye energi har jeg desverre ikke om dagen, nei.. Flott at dere støtter denne gode naboen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå