Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Ikke at jeg har noe med det, men jeg får nesten sjokk av naboen nede. Gutten er 3 år gammel, driter fortsatt i bleia (ikke at det er så unurmalt, men moren gjør ingenting for å lære han å gå på do, pluss at hun skifter ikke på han på lenge så han går rundt å stinker dritt), han bruker fortsatt tåteflaske.. Hva søren er det liksom? Han må ha den for å sove og han bruker den også MASSE om dagen når han er trøtt og sur.. Men det er ikke snakk om å få vann eller melk på flaske- det er snakk om cola.. Vet ikke hva hun gir han om kvelden, men jeg kan ikke annet enn å reagere. Han er den største sutreungen jeg vet om. Han griner for hver minste ting, kan ikke gå en eneste plass uten moren sin og hun må leke med han til en hver tid. Han får lov til akuratt det han vil nesten. Dere syns sikkert at det er teit å legge seg oppi det her, men jeg måtte bare få ut litt tanker.. Hehe.. Ikke at min sønn på samme alder er perfekt, men han min er overhode ikke bortskjemt, han har sluttet med smokk, flaske sluttet han med da han var ett år, han har slutten med bleie både på natten og dagen. Og jeg har gjort alt jeg har kunne for at han skal mestre det. Noen som er enige med meg? Jeg har jo selvsagt ikke noe med det, men jeg kan ikke annet enn å gi moren et dumt blikk når hun gir han den tåteflasken med cola. Min sønn har ikke smakt cola en gang. Og en annen ting.. Barnehagen er 100 meter unna huset, og hun triller sin 3-åring i vogn bort eller blir bært. Hva har ungen fått bein til egentlig? Herregud..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Huff, håper virkelig ikke du er min nabo. At det går an. Bli voksen og konsentrer deg heller om ditt eget liv enn å slenge dritt om naboen og de grusomme ungene hennes her inne. Å lage en tråd fordi nabokjærringa har en gutt som bruker bleier, tåteflaske og får sitte i vogn til barnehagen? Du er faen ikke riktig rett.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 He he, husker nabogutten her pleide å sykle rundt på tohjulsykkel som fireåring, med tåteflaska m/cola hengende i munnviken... Reagerte (i stillhet) på en del ting i husholdningen der, men gutten er nå 9 år og er faktisk blitt en veldig grei gutt, og en god kamerat av sønnen vår. Moren er vel det man kan kalle "litt spesiell", men er likevel en morsom dame som jeg gjerne slår av en prat med når vi møtes ved postkassa. Selv har jeg vel alltid prøvd å gjøre ting "riktig" og ser på meg selv som en god mor, men yngstesønnen klarte jeg ikke å få ut av bleiene før han var nærmere 4 enn 3. Er jeg blitt en dårligere mor for det?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Kjære hovedinnlegger. Hjelp ! Sist jeg sjekket : kebabnorsken er fortsatt ikke tillatt i skriftelig form, og må si jeg synes det er merkelig at en mor kan tillate seg å bruke ordet i det hele tatt.... BÆRT (?) - det heter BÅRET Jeg bar - bærer - har båret ! Huff huff. Hvordan skal det gå med språket vårt, det skremmer meg mere !
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Skjønner godt hva du mener hi. Virker som om denne moren er litt vel slapp og ikke orker ta opp kampen med bleieslutt o.l. Men kan jo hende det er grunner til det uten at du vet det da..
KaMa Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Vet ikke hvor ofte du sjekker, men hva som er tillatt og ikke tillatt å skrive på norsk er ikke så snevert som det du gir inntrykk av. Og bært er ikke kebabnorsk (!). Om noe er det dialekt. Jeg sier selv bært og kunne nok ha skrevet det også. På nynorsk heter det bært. Bergensk og nynorsk har mange likheter. Så for meg skurrer ikke bært i det hele tatt. Hvordan det skal gå med språket vårt? Dit det har gått absolutt hele tiden. Språk er ikke statisk. Det utvikler seg konstant. Alle eier språket og påvirker det. Å bli skremt av det er ignorant og tåplig. Hadde ikke språket vårt utviklet seg i takt med nye impulser og trender hadde vi snakket og skrevet grunnleggende forskjellig fra det vi gjør. Anbefaler deg å plukke opp hvilken som helst bok fra 18/19 hundreårsskiftet. Se hvor mye språket har utviklet seg på så kort tid.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Huff.....jeg klarer også å irritere meg (synes jo slike ting er trasig) over slikt så glad hun ikke er min nabo gitt!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 hva skal man gjøre da, dersom barnet nekter å gå? holde seg inne? vet om mange som må ta vogn fordi barnet nekter å gå.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Synes i det minste det er positivt at moren tar seg tid til å leke med ungen sin jeg da...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 ikke alle barn er klare for å slutte med bleie selv i 3 års alderen. og noen ganger er ikke mor klar for å la go gutten bli stor.det kan også være medesinske grunner. har selv en nise som har problemer med lukke muskullaturen og venter på opperasjon hun rekker aldri do og hun går på skolen. ting er ikke alid det man kan anta sli uten fra. men det å la gutten gå rundt mebæsj i blia er ikke bra nei heller ikke cola. men det er det nok mange barn som får. slutt å blan deg i andres liv. hadde barnet vert vannskjøtt ja da har durett til og plikt til å melde fra til bv. men det er ikke det det er snakk om her kansje snakk o en sliten mor som gjør så godt hun kan akkurat nå. hva vet du egentlig om hennes gunner til å gjøre det hun gjør.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #11 Skrevet 9. august 2009 En skal være forsiktig å sammenligne barns utvikling. Det med bleieslutt varierer veldig. Jeg har et barn som sluttet med bleie på dagtid som 3-åring, og et som var nesten 5 år før det skjedde. Dette har med barna å gjøre, og deres problemer og behov rundt dette. Tragisk at noen mener bleieslutt skal være en kamp(så det i et av svarene her). Generelt; ikke tro at du har løsningen for ALLE barn og foreldre, bare fordi ting er som de er hos dere. Ungen der kommer nok til å slutte med bleie før skolestart;) Og det blir flaut å sitte i vognen om en stund. Men gjør dette det enklere for dem akkurat nå, så er det jo helt greit. Det med Colaen forstår jeg at du reagerer på, men av alt du nevner så er også det det eneste en trenger å reagere på her. Nei, fei for din egen dør, du. Og la andre gjøre som de vil.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #12 Skrevet 9. august 2009 Ærlig talt ! Skal vel ikke høye iq`n til for å forstå at dette kvinnemennesket ikke er det beste mammaemnet akkurat !
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 jojo det er lov å tenke men du trenger da ikke å henge henne ut her. Jeg tror egentlig ikke på deg en gang jeg da. om det er tilfelle så er det deg selv du snakker om .
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #14 Skrevet 9. august 2009 Selfølge reagerer man, men man blander seg ikke med og begynne og fortelle hva som blir "rett" og gjøre... Noen mødre gidder rett og slett ikke og begynne med og få dem til og slutte med bleier,flakse,smokk osv.. Nabo jenta her er 5 år og bruker bleier og smokk og flaske, kansje det ligge noe bak at hun fortsatt bruker bleie.. Men når mora triller jenta i simo duo vogna ennå og får ungen til og se ut som hu er en del år mindre da syns jeg det blir gale...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #15 Skrevet 9. august 2009 Du er neppe naboen min, men kjenner likevel at jeg ble litt truffet. Jeg har selv en treåring som fortsatt bruker bleie (jeg er veldig aktiv i pottetrening, bare så synd at han ikke bryr seg!) og tåteflaske (da med melk og kun på kveld). I tillegg har han ikke språk. Men det andre ikke vet om gutten min, siden han ser helt normal ut, er at han ikke er det. Han er mentalt på alder med et barn på 18 mnd. Han fikk for lite oksygen under fødsel som følge av morkakesvikt... er det noen grunn til å dømme andre foreldre for deres barn? Vogna har han vokst ut av, så det hender altfor ofte at jeg må bære ham. Sånn, nå fikk du noe å tenke på neste gang du ser naboen din. det kan være grunner du ikke vet noe om! Som om det ikke er tøft nok å være mamma til et barn med spesielle behov, så skal man også bli dømt nord og ned av naboene.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #16 Skrevet 9. august 2009 Jeg bare luftet tankene mine litt, jeg.. At barnet har bleie når han er 3 år, er slettest ikke unormoalt og det skrev jeg og. Men det er helheten i det. Jeg reagerer mest på tåteflaska med cola og tenna som holder på å råtne i munnen til den stakkars ungen. Og jeg sier ikke at jeg er en bedre mor-absolutt ikke. Men det er ting jeg ville gjort HELT annerledes, men vi er forskjellige og det er unger og. Men jeg mener at det er ungene som former seg etter foreldrene sine. Man skal ikke la barnet styre foreldrene og det gjør faktisk den gutten under meg. Heng meg ut så mye dere vil, det bryr ikke meg.. Men jeg syns rett og slett dette er upassende! Og jeg går ikke rundt å snakker om det, bare lufter det her inne til dere sinnatagger
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #17 Skrevet 9. august 2009 "(...) men jeg kan ikke annet enn å reagere." Reagere? Du mener baksnakke naboen din på et internettforum? Hvis du synes det er så jævlig at ungen fortsatt driter i bleia, drikker cola fra tåteflske, kun leker med moren sin og ikke går selv til barnehagen så hjelper det ikke akkurat gutten å skrive om det her. Hva om moren hans er en bruker her og er f.eks. svært deprimert, tror hun blir noe bedre av å lese dette? Hva med å snakke med henne, spørre om hun trenger hjelp. Ofte så er det veldig vanskelig å komme ut av en rutine når den er så fastsatt og ungen er krevende, bare se de forskjellige nanny-programmene som finnes. Da er det greit med litt innsikt utenfra, men det må i så fall komme på en HØFFLIG måte. F.eks. si til henne at koffeinen i colaen nok gjør ham hyper og vanskeligere å takle, og at kampen for å ikke gi etter cola-maset er verdt å ta. Ville anta at den kampen blir nokså tøff, så kanskje du kan være til en støtte for henne da. Forresten helt normalt for en 3-åring å bruke bleie, og jeg lurer på om du følger med når du går til og fra barnehagen hver ENESTE dag?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #18 Skrevet 9. august 2009 Ja, så ta til deg at det kan være grunner du ikke vet noe om! Jeg går ikke rundt til naboene og flagger at barnet mitt er tilbakestående. Så tenk deg om, for det du skriver sårer!
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #19 Skrevet 9. august 2009 Hehe.. Du er til å le av! Hva sa jeg om bleia? Må du ha det inn med skje? Jeg kjenner moren godt og jeg vet det at hun bare er sløv og det er faktisk ikke bare jeg som reagerer her i nabolaget gitt.. Og siden du tar deg så nær av det her, føler du deg truffet kanskje? Er du ei sånn ei selv som lar ungen styre deg og lar 3-åringen din få cola på tåteflaske? Hehe
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #20 Skrevet 9. august 2009 haha... og der glippet det på knappen;)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #21 Skrevet 9. august 2009 Hehe, ikke vits i å ta deg alvorlig uansett. Du er jo bare et barn som har barn! Kom tilbake med dine synspunkter når du har blit tørr bak øra. Lurer på hvem som blir det først, barna dine eller deg? ;-)
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #22 Skrevet 9. august 2009 Jeg bryr meg ikke om dere vet hvem jeg er.. hehe...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #23 Skrevet 9. august 2009 Nei, men det er jo greit for oss andre å vite hvem som egentlig er drittkjerring blant alle de andre koselige på skravle. Enkelte må jo bare gjemme seg bak knappen for å spre dritt. Så fint at du avslørte deg :-) Legger deg til som venn slik at jeg kan følge med på evt nickbytte også :-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #24 Skrevet 9. august 2009 Kjære vene! Hva er dere til mennesker? Hva har dere med å henge ut personen her for? Jeg skjønner godt at hun reagerer på naboen sin. Folk bryr seg så alt for lite. Må si dere er lite voksne. Skjerp dere!
EnNySpire:) Skrevet 9. august 2009 #25 Skrevet 9. august 2009 Hehe, gjør det du Bytte nick? Hvorfor i all verden skal jeg det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå