Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #1 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg har en tfk og skal snart ta i bruk sportsvogndelen. Men jeg ønsker å ha barnet vendt mot meg en stund til (litt hønemor da:p). Vil likevel ikke selge tfk'en og kjøpe helt ny vogn, da jeg er fornøyd med tfk'en og vil bruke den etterhvert. Tenker kanskje det kunne vært lurt å kjøpe en brukt firehjuling (emmaljunga feks) med vendbart styre og brukt nå samt som sovevogn i barnehagen. Har hørt at det ikke er så lurt med trehjuling som sovevogn heller... Noen som har opplevd samme "dilemmaet"? Noen tips til hvordan få til en slik overgang? Evt type vogn nr 2?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140484314-barnehagevogn-og-vogn-nr-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliogjuleprinsesse Skrevet 8. august 2009 #2 Del Skrevet 8. august 2009 hehe, nesten så jeg kunne tro det var jeg selv som skrev dette her... Men vi har hatt spirit i steden for TFK.... Jeg har tittet på Brio Happy og tror det er denne vi ender opp med denne gangen. Ellers hadde jeg basson milan en periode og denne vogna er genial imine øyne, så jeg lurer litt på hvorfor jeg solgte den. Vogna har vendbart styre, ewa hjul og en STOR sittedel... Og ikke minst forholdvis rimelig ny. Jeg er som sagt ofte i tvil over om jeg var helt med da jeg solgte den, men jeg var nok bare klar for noe nytt... Hold deg unna Carena Free... Men en brukt teutonia mistral kan nok dekke behovet ditt, denne er vel forholdsvis liten sammenslått, men mange klager på at teutonia kan ha litt små sittedeler. Det har ikke jeg hatt noe problem med, enda. Du kan også finne mange fine simo vogner på finn.no Dette er jo gode sovevogner m.t.p barnehage. Emmaljunga har selvsagt også mange gode alternativer, og jeg tro rjeg ville gått for en Cerox om jeg var deg, men det er bare fordi den er rimeligere enn alternativene fra Emmaljunga,.. Jeg har ingen tips til deg annet en å lete og tenke litt. Kos deg med vognjakten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140484314-barnehagevogn-og-vogn-nr-2/#findComment-140484340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 9. august 2009 #3 Del Skrevet 9. august 2009 Vi har også TFK og jeg tenkte akkurat som deg da det var på tide å bytte til sportsdelen. Snuppa var bare fem mnd, og jeg syntes det var tidlig å skulle ha henne vendt fra meg. Jeg tittet masse på finn.no og endte til slutt opp med å kjøpte en brukt Teutonia Mistral. Tenkte at denne også kan brukes som sovevogn i bhg etter hvert. Men hva skjedde? Jo, Mistralen står bare "til pynt" i kjelleren - den er nemlig fryktelig tung å trille for en som er vant til en super trehjuling! Så her blir TFK'en fremdeles brukt, og jeg er om mulig enda mer fornøyd med den som sportsvogn enn som bagvogn. Den første turen med snuppa vendt fra meg var veldig uvant, det skal innrømmes, men det gikk seg utrolig fort til! Så her vurderes det faktisk å selge Mistralen videre... Hehe. Det er nemlig ikke sikkert den kan brukes som sovevogn likevel, siden den er så kort i ryggen og vi har ei lang jente. Ikke et veldig gjennomtenkt kjøp, med andre ord! Mitt tips er å prøvekjøre TFK'en som sportsvogn et par ganger, og dersom du etterpå er ukomfortabel med å ha barnet vendt fra deg kan du jo kjøpe en brukt vogn til å ha i mellomtida. F eks en Simo eller Emmaljunga, det er vogner jeg har hørt skal ha god liggelengde mtp. bhg-bruk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140484314-barnehagevogn-og-vogn-nr-2/#findComment-140484877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliogjuleprinsesse Skrevet 9. august 2009 #4 Del Skrevet 9. august 2009 Emmaljunga og Teutonia har like lange sittedeler, tror jeg, men det er forskjell på høyden under kalesjen... Tror jeg altså. Jeg råder HI til å ta seg en tur til butikken og prøve ut litt. Det er veldig mange som er fornøyde med å ha barnet vendt fra seg, og barna er jo også veldig fornøyd med å få sett så mye :-) Det jeg synes er fint med å kunne snu er i tillegg at jeg kan snu henne slik at hun slipper å sitte med sola i øynene... hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140484314-barnehagevogn-og-vogn-nr-2/#findComment-140485149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå