Tingeling27 Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 mannen beskjed om hos dr purvis... syns det var lite jeg da men....men han sa at det skulle holde i massevis... vi fikk for øvrig litt flere svar på hvorfor mannen har nedsatt sædkvalitet og det var pga en ballestein som vridde seg når han var liten...den produserer bare dårlig sæd, som blander seg med den friske som blir produsert av den andre... mannen har fått pergotime og en annen medisin som han tar med sprøyte i rompa.... så skal han tilbake til purvis og avlegge ny sædprøve etter kuren....håååper bare det er bedre da altså.... uansett så tester han visst nøyere enn de gjør på riksen. mannen hadde egentlig time der for ny prøve, men han ville ikke han skulle gå dit.han sa de ikke var nøye der...og det er forsåvidt sant, siden mannen fikk beskjed om at alt var bra med svømmerne, noe de aldeles ikke er...det fant vi ikke ut før min venninne som har jobbet med sånn så på prøvene.... er så glad vi har kommet til purvis.... ooops ...ble litt langt dette... tilbake til temaet hehe: holder det virkelig med sex hver 3 dag??
lillehare Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 vi ble også anbefalt hver 3.dag, de må samle opp litt i forkant.. bra dere kom dere til purvis, han kan mye. lykke til videre da, blir spennende å høre hvordan det går... hva er den sprøya forresten??
Tingeling27 Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 gjorde dere det ja....har dere fulgt det da?? hehe...vi skulle ha sex hver 3 dag gjennom hele syklusen min vi da...og da trengte jeg visst ikke og bruke el tester heller....jeg syns alikevel det høres lite ut jeg da...siden jeg har hørt annenhver dag for de som har lav sædkvalitet...men men..vi får bare prøve hehe.... pregnyl heter den sprøyten...det var fordi han har mange svømmere som ikke er ferdig utviklet...så tror den skulle hjelpe til og modne de...
lillehare Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 høres bra ut med den sprøyta, håper den ordner opplitt for dere vi fikk beskjed om om ha sex hver tredje dag i hele perioden his jeg ikke tar helt feil. har vært så greier rundt det så jeg husker ikke lnger hva som er best. men denne mnd skal vi satse på hver tredje dag fra i tirsdag, må spare opp litt. men tror ikke på noe spire denne mnd heller, cysta er der forsatt tror jeg siden jeg hadde så lang blødning denne gangen også, 9 dager...ahhh, er så sliten nå, mister bare motet av dette...
Tingeling27 Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 det var det han sa til oss også...hver 3 dag gjennom hele syklusen....så da får vi se da..uh...mister litt mote jeg også merker jeg...jeg ser veldig mørkt på dette selv...har ikke troen på at vi kan klare dette selv lengere....legen min har sendt henvisning til min gyn nå for utredning av meg også-....vi måtte det da riksen krevde utredning av begge ved ett evt forsøk på assistert befrukning.
lillehare Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 kjære lilletingeling27! forstår deg så godt!! jeg tror ikke vi lenger klarer det med ass befr. har mistet fullstendig håpet og motet. hvis du er bosatt på østlandet kan jeg komme med noen tips ang gynekologer. ikke dra på sykehus, der er drøyt med venting. dra på et privat sted som har avtale med staten, da betaler du bare egenandel med mindre du har frikort...jeg tror jeg må åpne litt vin nå som vi har ny prøveperiode, blir så mer avslappet og horete, det trengs når man skal unnfage et frø... og husk at du har meg på bim her, jeg tar imot alle frustrasjonene dine og jeg tåler det... godklem til deg
Tingeling27 Skrevet 10. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2009 ååå tuuusen takk for trøstende ord:) det hjelper og se at vi er flere i samme situasjon...jeg leser jo mye på nettet også, og leser mange steder at man BØR ha sex minst annenhver dag...og vi fikk beskjed om hver 3 dag...så da forsvant også håpet på og klare dette selv ...jeg vet jo at sæd kan overleve i 3 dager...men alikevel... jeg bor på østlandet og har en gynekolog som jeg har gått til tidligere da jeg var gravid...jeg får henvisning til han nå, og mannen går til purvis...men tar gjerne imot alle tips jeg kan få ikke dra på sykehus?? skjønte ikke helt den jeg...litt blond her jeg sitter hehe...mente du med forsøk på befruktning eller??
lillehare Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 hei, mente med sykehus at prøv å unngå å få utredning der (gu). en venninne av meg venter i kø på ullevål, 14 ukers ventid for å få å komme i gang med utredning. det var det jeg mente. befruktningen håper jeg dere klarer i senga eller kjøkkenbenken (hihihi), hvis ikke - ja det er det sykehus! beklager at jeg skrev så dårlig, gikk litt fort i sted....hvis noe er uklart så bare si ifra forresten så er det mange av oss som sliter, veldig mange, tror bare at det ikke er så mange som er åpne om det....
Tingeling27 Skrevet 10. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2009 åja hehe...slik og forstå neida, jeg har en gynekolog her som er veldig flink...så tror jeg kommer raskt til der,men han er på ferie denne uken.... hehe ja, jeg håper virkelig vi får det til selv også...tør nesten ikke tenke på at vi ikke skal få det til selv...skyver det vekk hele tiden...ser for meg flere år med prøving jeg .... joda...vet det er mange som sliter...men ingen av de vi kjenner har slitt...de har blitt gravide på null komma svisj...og derfor er det litt vanskelig og faktisk tenke at det er mange som sliter...føler oss helt alene i verden med problemer.... men nå får jeg jo så fine og trøstende ord her inne, så er glad det finnes ett slikt forum:)
lillehare Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 så koselig å høre at trives her men du skal vite at mange sliter men gir inntrykk av det. de sier ofte at det bare skjedde, men noen ganger er sannheten at de har prøvd en stund. har to venniner som var litt ærlige i fylla en gang.... det jeg er mest lei er at folk spør så mye. orker ikke fortelle engang til folk at vi har sendt søknad til ivf. forteller det på bim i stedet. men slapp av, dere får det nok til, det prøver jeg å fortelle meg selv hele tiden. noen dager er bedre enn andre, men når jeg er på det verste så tror jeg ivf ikke er en løsning for oss. kan bare ikke forestille meg at vi er så heldige...at det skal være vår løsning. men mannen min er kjempe optimist, noen ganger litt plagsomt, han er liksom positiv uansett... tror ikke det har gått opp for han at vi er i en sårbar situasjon... jaja, nok klaging, klem til deg lille tingeling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå