Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Har dere mye mengde av samme type klær til barnet? -Altså hvor mange par bukser i passende størrelse -og til årstiden, og gensere?
Ranveig R Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Ærlig talt så har eg ikkje den fjernaste idé om kor mange vi har av dei forskjellige plagga. Har arva MYKJE, så eg har kjøpt utruleg lite sjølv, det einaste er ullundertøy og nokre bodyar. I tillegg syr eg ein del bukser og kjolar. Tok vare på så å seie alt etter storebror og, men vi har fått så mykje typisk jentetøy at eg har gitt vekk det meste av gutte-/nøytraltøyet sjølv om det er passe stort til jenta vår. Eg kan gjette på at ho har kanskje 10 kvite bomullsbodyar, 6 bomullsstrømpebukser, 15 bukser og 20 kjolar som er i bruk. Så kjem ulltøy og mønstrete/farga bodyar og tights i tillegg. Gir vekk det som blir for lite etter kvart, men har så langt alltid hatt meir enn vi treng. Veldig greitt å ha venner med jenter som er *litt* eldre enn jenta vår.
Sebbelita Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Vi er ikke så heldige, og må kjøpe alt. Har fått noe gaver da, men det var mest når han var mindre..... Så nå har vi ca 8 bodyer, 3 strømpebukser, 5 bukser, 5 pysjamaser, 2 jakker og 6 par sokker.... Har akkurat bestillt litt klær til han i Hennes katalogen da, og så må jeg kjøpe litt ulltøy før vinteren kommer....
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Vi har nok egentlig unødvendig mye, men ganske mye av det er arvet. Og resten er stort sett kjøpt på 50-70% salg. Det er jo så ofte salg på barneklær og jeg har lagt meg til vanen å tenke litt frem i tid slik at når jeg ser noe jeg vet vi kommer til å trenge etterhvert til en gunstig pris så kjøper jeg det inn og har liggende. Synes jeg ofte sparer både tid og penger på den måten, for når årstidene skifter og gullet plutselig har vpkst noen cm så er det bare å gå i boden og hente ned esken hvor jeg har samlet gode innkjøp og der ligger det klart. Nå for tiden har vi i bruk sånn omtrent dette: 15 bomullsgensere og 5 bodyer 10 strømpebukser og en del tights 10 skjørt og 15 kjoler (endel er typiske sommerkjoler som snart skal pakkes bort) 8 langbukser og 10 myke bukser 3 joggedresser 15 par sokker 5 gensere/hettejakker I tillegg kommer en del ullundertøy som skal tas fram utover høsten.
lille sprelle Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 aner ikke! Har arvet så mye at en del forblir ubrukt. Kjøper sjelden noe som helst annet enn sko og litt ullundertøy og strømpebukser! Deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå