Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynner i barnehage neste uke, og jeg lurer litt på hvilken(e) matboks jeg skal kjøpe? I plast eller blikk-boks? Lurer på om det kan avgi skadeligestoffer av plasten og om bakteriene liker seg bedre i plastboks? Blikkboksen kan det kanskje legge seg smuler i i sprekkene som kan bli liggende selv etter vask?

Stor eller mindre boks, ev. to matbokser? Kanskje jeg legger for mye i det, men tar gjerne i mot tips. Gutten min kommer til å få med mat til å spise frokost og mat i halv tre-tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, du tenker visst på alt.. Alle de tingene du nevner har ikke slått meg :-) KJøpte en helt vanlig ganske flat "Cars" matboks jeg, uten å tenke noe mer over det. Den har noe gele i lokket, så den kan legges kaldt og geleen holder seg kald og dermet også maten oppi. Gutten min er 17 mnd og kommer til å få med seg frokost etterhvert, han er ikke storspist, så derfor kjøpte jeg heller ikke en diger boks.

Skrevet

Den er altså av plast.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt en i blikk (ser ut som en liten koffert), og det ser vi at alle de andre barna i småbarnsavdelingen også har. Oppi har jeg plass til en liten tupperware boks med brødskive, en yoghurt, en litt større tupperware boks med middagsrester (eller evt en til brødskive dersom ungen skal spise to brødmåltider om dagen), en halv banan eller annen frukt, og to skjeer. Veldig greit å ha mye plass, og så vet man at all maten er samlet i barnehagens kjøleskap, slik at det ikke er noen tvil om hva som er ungen din sin mat den dagen.

Skrevet

Har nettopp kjøpt matboks til snuppa også, men jeg tenkte ikke over de samme tingene som du nevner.

Mine kriterier var:

-Jenta skal like den og motivet på den skal være koselig for et lite barn.

-Hun skal lett klare å åpne og lukke den selv i en alder av knappe 2 år.

-Den skal være passe stor til den maten hun skal ha med seg.

-Den skal være enkel å holde ren.

Vi fant en søt matboks som oppfylte kravene våre på nille. Den er turkis med en katt på og har 2 klemmer som holder lokket på plass, er i plast og er stor nok til 2 brødskiver, en yoghurt og en liten frukt/grønnsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...