gutt060606&jente010110 Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 har aldri likt melk, men etter at eg ble gravid kan eg drikke over en liter t dagen...er dette usunt?dette er visst blitt min gravid-dille:P
Gjest Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 kan jeg aldri tro. drakk 4-6liter om dagen sist svangerskap har å barnet er kjempe sunn frisk. er jo mye vitaminer og mineraler i melk.
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 det kommer vell an på hvordan kroppen din har det ellers det? Jeg hadde dilla på melk i starten av svangerskapet, men ble nødt til å kutte det ned ettersom legen mente på at det kunne være grunnen til at kroppen min ikke opptok jern. pga svært lav jernverdi, kuttet jeg derfor ut melk i en periode. Men å ha pica på melk, kan vell neppe være den verste pica man kan ha?!
b77h Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 mye melk er generelt ikke kjempebra for kroppen, spør du meg... melk legger seg som en slimhinne i tarmene dine og kan hindre at kroppen får tatt opp alle andre næringsstoffer den trenger. Og skal du kunne nyttiggjøre deg noen av næringsstoffene i melken, eks vitaminer og kalsium, må du drikke melk med fett i og ikke skummet melk. Tarmene/kroppen trenger fettet for å kunne nyttiggjøre seg næringsstoffene. Men det er helt sikkert ikke "krise" om du bare MÅ ha melk nå, men kanskje greit å ha i bakhodet at det ikke bare er supersunt.
Gjest Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Eneste du skal være obs på er at melk kan gjøre deg forstoppet. Og det blir jo kjapt et problem litt senere i svangerskapet......Laktulose er dagens redning :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå