Gå til innhold

Skal jeg slutte med folat idag,eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 12+0 idag, og vet at man bare skal ta folat de tre første månedene i svangerskapet. Men skal jeg ta siste tablett idag,eller er jeg helt ferdig med de nå?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så nøye om du tar eller ikke tar i dag - utgjør vel liiiiten eller null forskjell! :)

Skrevet

En jordmor sa til meg at man skulle ta de ut hele svangerskapet, de gjør iallfall ikke noe galt, jeg ville tatt de jeg:)))) Pluss andre vitaminer også......hvis du kjøper vitaminer i posjonspakker er det folat i disse:) Og de skal tas både før man blir gravid og gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Okay :) takk for svar :)

Hvorfor sier alle så masse forskjellig? man blir egentlig aldri klok uansett :)

Skal til jordmor på mandag,så skal høre da :)

Skal begynne å ta flere vitaminer nå,har vært litt sløv med det i det siste :)

Skrevet

Jeg tok folat hele svangerskapet. Det er bare sunt sa jordmor til meg :-)

Skrevet

Det du får i deg av for mye folat skilles ut i urinen, så du er ikke i fare for å ta for mye folat. Mener det ikke er forskning som påviser at det har noen virkning på foster etter 3 første mnd. (for da er det vel lukket ift ryggmargsbrokk?)

Så jeg tenker som så at da tar jeg det heller. Siden jeg ikke får noen form for overdose så kan jeg jo sørge for at lagrene holder seg fulle:)

Men jeg kjøper ikke ny boks i mnd 8 altså...

Skrevet

Da tror jeg at jeg tømmer boksen min jeg :) Takk for tips :)

Hvis man skal ta de tre første månedene så tror jeg jeg hadde tatt til babyen var tre måneder. Altså når jeg er 14 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...