meg83 Skrevet 8. august 2009 #1 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg holder på å søke denne type jobber, og samtidig venter IVF rett rundt neste sving.. Nå har jeg fått høre at man i slike jobber blir sykemeldt fra dag 1 pga risiko for vold osv. Noen som vet noe om dette?? Håper ikke det stemmer overalt, for hadde vært kjedelig å bli sykemeldt etter noen uker i ny jobb! Har prøvd både å bli gravid og få ny jobb lenge, så kommer ikke til å sette noe på vent, selv om dette kan gjøre situasjonen vanskelig.. Takknemlig om noen vil svare meg! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 17. august 2009 #2 Del Skrevet 17. august 2009 Tror det er sånn at du blir sykemeldt når magen begynner å synes. Hvis du jobber med barn/ungdom med rus og adferdsprob. vil det jo være stor sannsynelighet for at de vil prøve å sparke deg i magen. kjenner en gravid som jobber på ungdomsinstutisjon og hun vil bli sykemeldt med en gang magen begynner å synes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/#findComment-140526176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IVFlykke?? Skrevet 21. august 2009 #3 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg synes også du kan diskutere dette med din sjef. Kanskje er det alternativt arbeid eller arbeid som ikke er så utsatt..Dette har vært gjort mange ganger og er noe en i denne "bransjen" er vandt med:-) MEN JEG VIL SI MEG UENIG I SIST INNLEGG særlig ift at alle vil automatisk sparke/slå etter gravide mager. Heller mottsatt. Dette baserer jeg på 10 års erfaring med akutt mottak for alle typer psykisk lidelse. Mye utagering, rus mm. Min erfaring er at de faktisk oppfører seg annerledes overfor gravide. Jeg jobbet selv på akuttmottaket til 37 uke uten problemer:-)Men ingen sjanser skal tas. Tvi tvi uansett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/#findComment-140548189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg83 Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 24. august 2009 Takk for svar, begge to! Du, IVFlykke??, har kanskje sett med inne på Assistert Befruktning. Jeg skal snart i gang med IVF, så da skjønner du nok at dette ikke er den beste timingen, med tanke på at alt nytt skjer samtidig Likevel har jeg hatt lyst på både barn og ny jobb lenge, og det må bare bli som det blir. Jeg håper likevel at jeg kan bli i en evt. ny jobb endel mnd før jeg må ut i permisjon, så jeg håper virkelig at magen i hvert fall må synes før man må ta permisjon!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/#findComment-140560180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg83 Skrevet 24. august 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 24. august 2009 Hehe, oups.. Så ikke før nå at jeg hadde skrevet om IVF i første innlegg.. Da virka jo nesten mitt neste innlegg litt uhøflig.. DET var ikke meningen!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/#findComment-140560185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januarnurk-2010 Skrevet 28. august 2009 #6 Del Skrevet 28. august 2009 Hei Jeg jobber i inst. for ungdom med problematikken beskrevet ovenfor, og er 2. gangs gravid. Da jeg begynte i jobben hadde jeg akkurat fått bekreftet at vi ventet barn (var ikke gravid da jeg takket ja til jobb- men det gikk jammen meg fort å bli gravid når vi først tenkte vi var klar for det;-). Det jeg innså allerede under det første oppstartsseminaret (vi var flere nye) var at jeg burde informere min nærmeste leder, pga hensyn til sikkerhet og evt. situasjoner). Vel, jeg gikk i 100% stilling til jeg hadde 2-3 mndr igjen. Da ble det vurdert tilrettelegging for meg og det endte med at de klarte å ta meg ut av turnus og miljøarbeidet. Fikk da kontorarbeid den siste tiden. Nå som 2. gangs gravid i samme stilling, har jeg behov for tilrettelegging tidligere enn sist. Dette henger sammen med hva slags problematikk ungdommene som nå bor hos oss sliter med (ifht til sist). Jeg ønsker ikke å komme i uheldige situasjoner for hverken meg, personale forøvrig eller ungdommen. Det som er viktig er at det er faktisk arbeidsgiver som har ansvar for din trygghet som ansatt, samtidig er du som arbeidstaker den som kjenner det best på kroppen hva som gjør deg trygg/ utrygg i jobbsammenheng. Det er i min jobb ingen automatikk i at man hverken får/ ikke får jobbe som gravid. Det vurderes i samråd med lege/ arbeidsgiver/ arbeidstaker utifra en total situasjon. Noen institusjoner kan ha utarbeidet en policy for gravide utifra erfaring, mens andre ikke har noen uttalt policy. På nåværende tidspunkt har det vært ubetinget positivt sammen med de fleste av ungdommene å gå på jobb som gravid. De har vært svart så oppmerksomme på en utrolig sjarmerende måte ( og dette er ungdom som virkelig sliter til tider), men så er det en svært så ustabil ungdom som gjør det vanskelig for meg som gravi. Jeg føler meg langtifra trygg når det "smeller" og jeg ser at det går ut over den/ de jeg jobber med og i verste fall ungdommene spm vi skal beskytte. Denne ungdommen har ikke "angrepet" eller vært ute etter meg spesielt, det er heller generelle svingninger som er svært uforutsigbare for alt av personale. Det er heller ingen som har sett at jeg er gravid som ha angrepet meg pga mage.... Nå er det slik at jeg er sykemeldt i påvente av at det vurderes tilrettelegging. Det klarer nok ikke arbeidsgiver å få til slik som sist, så da er det svangerskapspenger som det vil bli søkt om. Men for å få det må arb.giver uttale seg om de kan/ ikke kan tilrettelegge. Jeg er forøvrig 5 måneder på vei, og har jobbet 100% både med og uten mage siden jeg ble gravid. Sa ikke noe på jobb før det var gått 3 måneder. Så det går fint an å jobbe som gravid, også med ungdom som har ting de slter med. Men det må vurderes på det enkelte arbedssted..... Dette ble et noe langt innlegg....klarte ikke å fatte meg i korthet! Håper det hvertfall var litt info å hente for deg. Lykke til både med jobbsøking og barn!! Begge deler kan trygt anbefales:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/#findComment-140582607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg83 Skrevet 31. august 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 31. august 2009 DET var et flott svar å få!! Takk for at du tok deg tid til å svare meg så grundig! Godt å høre fra noen som har vært midt oppe i det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140482839-milj%C3%B8terapeut-ungdom-m-rusadferd-sykemeldt-fra-dag-1/#findComment-140594487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå