Gå til innhold

Rett på permisjon?

Mixxi

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er gravid og skal ha baby i januar..men skal fortsette på skolen etter fødsel. Og ta permisjon fra mai-juni til januar 2011.. har jeg rett på å få fri de tre ukene før fødsel og seks ukene etter fødsel selv om jeg ikke skal ut i full permisjon..eller må jeg gå på skolen helt fram til fødsel og dukke opp dagen etter fødsel for å fortsette?? skal prøve å få et "opplegg" med lærerene slik at jeg ikke trenger å være på skolen så ofte..men visst de er strenge og vanskelige så må jeg vurdere full permisjon fra første stund...

takker for alle svar;)

Fortsatt god helg;)

Fortsetter under...

ikke helt sikker på hva du mener, du kan IKKE ta permisjon fra studier før 3 uker før fødsel om det ikke er pga sykdom. Men om du er på skolen de 3 ukene før fødsel eller ikke er det jo ingen som kontrollerer(så lenge du ikke har obligatorisk fremmøte, da hadde jeg snakket med forelesere eller vurdert permisjon fra fødsel)!

Du bør ta en prat med forelesere ja:)

fikk du svar på det du lurte på?

takk for svar;)

i "vanlige" situasjoner så har en vell rett på permisjon 3 uker før fødsel og 5 uker etter fødsel...(eller det som vi permisjonen som er retter spesielt til mor..)

har desverre obligatorisk oppmøte på alt..so må nok møte opp så lenge jeg kan! men håper på å få litt fri etter fødselen slik at jeg ikke må komme på skolen igjen med engang..og med en nyfødd baby...

men ja...skal ta en prat me foreleserne så snart jeg er tilbake på skolen ;)

ja 3 uker før og 6 uker etter fødsel er DIN permisjon, men jeg tenker at det på en måte ikke har noe å si når man er student:P

Det eneste som er hos oss er at mannen min ikke kan ta permisjon før etter 6 uker.....

Jeg har skrevet mail til 1 av mine forelesere hvor jeg har 80% fremmøteplikt og han sa at vi skal finne på en ordning slik at jeg kan fulleføre semesteret. De er nesten alltid villig til å strekke seg langt når det gjelder slike ting, det er jo bare obligatorisk for å unngå at folk sluntrer unna!

Lykke tiL:)

• 3 uker senere...

Hei! du kan helt sikkert ta permisjon fra skolen din i denne perioden, men lånekassen vil ikke støtte deg i denne perioden. (har nettopp vært på telefonen med dem om dette nå.) De gir deg bare støtte de 44 ukene (41 etter fødsel), og krever dokumentasjon fra deg om at du er tilbake på skolen når disse ukene er over. Og disse ukene kan ikke flyttes... Håper du fikk svar på det du lurte på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...