Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare og slutte med cola?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problemet med Pepsi Max. Drakk minst 1 1,5l flaske pr dag, ofte to. Fikk jeg ikke "dosa mi" så var det hodepine og skjelvende hender.

Når vi begynte å tenke på graviditet så fikk jeg et lite spark i baken. Det hjalp litt, men hodepinen holdt på å ta knekken på meg.

Jeg skjønte at jeg MÅTTE kutte den ut, løste det ved å først kutte ned til maks 1 l. pr dag. Deretter et glass når hodepinen var på det verste. Brukte vel ca 3 uker på å kutte helt ut. Jeg kunne ha gjort det brått og brutalt, men var redd for at jeg da ikke ville greie å holde på den nye vanen.

Nå, 3 måneder senere greier jeg å kose meg med et glass eller to i helga uten å kjenne suget og desperasjonen etter mer.

Jeg er nødt til og prøve. Det er bare så himla godt. Jeg får også vondt i hodet mitt hvis jeg ikke får"dosa mi". Når jeg var gravid drakk jeg ikke et eneste glass cola jeg ble kvalm og spydde av det, så fort babyen ble født var det pån igjen.

Så patetisk.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))

Det hjalp å få omgangssyken å spy det opp en hel natt. Så begynte jeg litt igjen go ble gravid og spøy i 3 mnd.. Nå har jeg dessverre kommet i dårlige rutiner igjen... Og får hodepine uten.. Men jeg tror greia er å bli sjuk :P

Annonse

Jeg sliter også med cola..jeg drikker vel 3 liter pr dag..drikker ikke doven cola, den må være kald og med kullsyre-det resulterer i endel halvfulle tomflasker..

Drikker ikke bare når jeg er tørst..det blir en sånn vane å ha en glass rundt meg hele dagen nesten, fryktelig slitsomt!

Vil slutte nåååååå!!

slutt å kjøp det... tenk på hvor usunnt det er!!!

Skikkelig dårlig forbilde for barna også, om du drikker brus hver dag !

Fysj !!

Må bare ta deg sammen og gjøre noe med det. Ikke bare utsette og utsette...

slutt NÅ !!!

Jeg har vært der. Var sinnsykt avhengig av pepsi max. Fikk hodepine og ble skikkelig gretten om jeg ikke fikk colaen min.

Jeg byttet til mozell light. Noen dager med hodepine og abstinenser, men mye, mye lettere enn å bytte til vann (vannet her smaker veldig klor). Mozell light er ikke like godt, og ikkeno' sunnere (for tennene, som jo bekymrer meg), men jeg er ikke avhengig av koffein lenger, og har planer om å bytte fra brusen til smaksatt vann etterhvert. Har gått to mnd uten cola nå (dvs har drukket et par glass på restaurant).

Jeg har prøvd å slutte uendelig mange ganger. Denne gangen gikk det faktisk - jeg skal aldri mer kjøpe cola til å drikke her hjemme. Jeg tror ikke det er mulig å slutte helt uten abstinenser, men ta en avhengighet om gangen, slik jeg gjorde: først koffeinen, etterpå vanen med å drikke brus.

En god idè i grunn..først bytter jeg ut colaen med annen brus, så brusen med noe annet! Hmm, kanskje det funker!

Kjipt at jeg nettopp var å handlet på kiwi da, kjøpte 4-pack : ) Er sååå dritt lei deg dårlige uvanen min med brus!! Har begynt å trene og har lyst til å ta bedre vare på kroppen min, cola-opplegget er så slitsomt..tenke på hvor mye cola man har igjen, har jeg nok til i morgen osv..seriøst sykt!! I tillegg begynte jeg å røyke igjen noen mnd etter fødselen..to dårlige uvaner gidder jeg ikke å ha! Flere tips taes i mot med takk : )

Hilsen er som slang seg med på denne tråden, i håp om hjelp fra de som har KLART DET! Flinke er dere!!!

Jeg hadde lenge hatt lyst på at tredje barn, men mannen min har holdt litt igjen. Så sa jeg at den dagen vi begynner å prøve på vårt tredje barn så skal jeg slutte med pepsi max (var like avhengig som HI beskriver). Så en dag sa mannen, nå kan du slutte med Pepsi max. Og jeg gjorde det med glede! Ble så glad! I begynnelsen erstattet jeg det med gul lettbrus og litt kaffe. Men nå som jeg er blitt gravid går det bare i vann, er ingenting annet jeg har lyst på.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...