Wera72 Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Eh....dette blir ganske personlig så skulle gjerne hatt anonymknapp å gjemme meg bak. Er det noen som etter en kraftig orgasme uten penetrering har opplevd å få en liten blødning dagen etter? Varte kanskje en time, med kun ørlite blod på papiret. Tenker at kanskje de kraftige sammentrekningen i livmoren kan ha gjort slik at noe skjedde der inne. Med min histore med 2 sa før i år, får jeg panikk og vel så det med synet av litt blod. Har bare dårlige erfaringer med det jeg. Har ikke sett snurten av blod på et døgn, men er engstelig. Tenker da på MA som jeg syns virker mer skremmende enn SA da man ikke får noe forvarsel virker det som.
_Amanda_ Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Fant ihvertfall dette: "....Barnet ligger godt beskyttet og verken bevegelser, kontakt eller utløsning skader barnet. Du kan riktig nok merke sammentrekninger i livmoren etter en orgasme, men det varer ikke lenge, og fødselen starter ikke av den grunn." http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/gravidelske.php og dette: Er det skadelig med samleie og orgasme i svangerskapet? Ny forskning viser at samleie og orgasme i et normalt svangerskap verken skader barnet eller påvirker kvinnens kropp negativt. Det har versert teorier om at samleie kunne gi økt risiko for infeksjon, blødning eller for tidlig fødsel, men dette stemmer heldigvis ikke. Av og til vil det kunne skje at det kommer litt spor av blod etter samleie. Dette er sjelden noe å bekymre seg over. Livmoren er svært blodrik nå, og de små karene som finnes i livmorhalsen, kan lett briste. Det kan likevel være greit å nevne det neste gang du er på kontroll. Gjør det deg usikker, tar du selvfølgelig kontakt. http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Sex-og-samliv/Under-svangerskapet/Samleie-og-orgasme/ Hva med sammentrekninger i livmoren etter orgasme? Enkelte kvinner kan få regelmessige sammentrekninger etter er en orgasme. Noen spør om dette er skadelig. Det er gjort undersøkelser på forbindelsen mellom orgasmens intensitet og for tidlig fødsel, og konklusjonen er at orgasme gjør deg mindre anspent, og fører til færre for tidlige fødsler.
Annci<3 Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Stemmer, orgasme er IKKE farlig:) Blødningen kan skyldes noe helt annet. Ta en tur til legen å snakk med han/henne:)
Gjest Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Jeg hadde blødninger etter orgasme da jeg var gravid for 1.gang. Legen sa det var normalt og så lenge det er lite og stopper opp så er det ikke farlig.
Wera72 Skrevet 9. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2009 Takk Amanda for at du tar deg bryet med å finne masse relevant info til meg!... Snilt. Blir litt mer beroliget når jeg får høre om andre som har opplevd det samme, selv om jeg plutselig er blitt kjemperedd for at det kan være noe galt. Får bare trøste meg med at gravsymtpmene fremdeles er sterkt tilstede. Takk jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå