endelig mamma:) Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Jeg våknet i dag og føler meg ikke bra. Feber, tung i hodet og forkjølt. Kan jeg amme likevel? Og noe spesielt eg bør passe på? Hun er tre uker. Og hva er tegnene på vanlig influensa/svieinfluense og brystbetennelse. Håper det bare er vanlig forkjølelse da..
MintCondition Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Du kan fortsatt amme ja. Sørg for å få i deg MASSE væske, og mat om du klarer. Tegn på influensa er vel: hodepine vond/sår hals vondt i leddene (svineinfluensaen har vel i tillegg kvalme/oppkast/diare på lista der) Brystbetennelse kjenner du igjen ved at brystet blir rødt, ømt og hardt. God bedring!
FruTB Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Et sikkert tegn på influensa er feber. Det trenger du ikke ha om du bare er forkjølet eller har brystbetennelse. Om du har feber, vondt i kroppen og hoster/nyser/vond hals, så er det ganske sikkert influensa, og da også svineinfluensa. Greit å bli ferdig med det Amm i vei, det er bare sunt for babyen siden den får i seg antistoffene dine. Men vær ekstra nøye med hygiene tilfelle det er svineriet. Greit å oppsøke lege også, siden du har en så liten baby og risikoen for å bli smittet er veldig stor. God bedring
endelig mamma:) Skrevet 8. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2009 Har ikke vondt i halsen. Må eg oppsøke lege med en gang, eller kan jeg vente å se om det går over til i morgen først? har ikke vondt i hodet, er bare tung. Og forkjølt har jeg vært i en uke nå, bare feberen som kom i natt. og jeg kan bare amme? Tar jo ikke noe medisin nå så..
Indigo 08-10-13 Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Hei, ja det er bare å amme i vei:) Masse antistoffer i melka som beskytter den lille mot sykdom!! Men viktig med hygiene, spesielt håndhygiene for å unngå smitte! God bedring!! (Ammer forresten selv, og har både hatt omgangssyka og flere forkjølelser uten at lille ble smittet:)
endelig mamma:) Skrevet 8. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2009 Og er ikke rødflammete på brystet, så da er det nok ikke brystbetennelse:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 Ikke nødvendig å oppsøke lege så lenge du ikke føler deg veldig syk. Som de andre sier; veldig lurt å amme fordi babyen da får i seg antistoffene dine og har mindre risiko for å bli syk. Men du bør hvile masse og få i deg rikelig med drikke, slik at du kan holde melkeproduksjonen oppe. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå