Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Jeg våknet i dag og føler meg ikke bra. Feber, tung i hodet og forkjølt. Kan jeg amme likevel? Og noe spesielt eg bør passe på? Hun er tre uker. Og hva er tegnene på vanlig influensa/svieinfluense og brystbetennelse. Håper det bare er vanlig forkjølelse da..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Ja, det anbefales å amme selv om mor er syk. Antistoffene du danner og som går over i melken din er kjempeviktige og bra for babyen. På folkehelseinstituttets sider står det at man bør amme selv om man får svineinfluensa eller annen influensa, og da jeg hadde omgangssyke sa helsestasjonen at jeg uansett måtte fortsette å amme. Derimot bør man unngå å 'smaske' så mye på babyen, være nøye med håndhygienen- bruk gjerne sprit når du rengjør hendene-, ikke hoste eller nyse på dem etc. God bedring:)
lille sprelle Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 du skal amme om du klarer. Snuppa får da til og med litt ekstra antistoffer i seg ettersom din kropp bekjemper det du nå har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå