Gå til innhold

Kan jeg si noe som dette til bf?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg si noe som dette til bf som jeg vet faktisk ønsker og delta bare han får det på papiret.

At han godt kan få farskaptest. Men at jeg vet 100% selv at det er han som er faren. At han får ihvertfall begynne å engasjere seg i svangerskapet, for hvis det viser seg å være hans unge som det 100% sikkert er så burde han ha vært glad for å ha vært med meg i svangerskapet. ?

Han vet veldi godt at jeg ikke tuller med det, vi har mange felles venner og vis jeg hadde tulla me d dette hadde det kun slått tilbake på meg selv. Jeg tror kun det er et ¨håp¨ om at de ikke er han som er faren og han vrir seg litt unna med å kreve en test. Jeg vet han er redd for å binde seg til noen, det har vi snakket om. Men jeg har også hørt det at den testen kan ta opptil 6mnd på det verste, jeg er da ikke interessert i at plutselig bf skal komme vasende inni livet vårt 6mnd etter ungen er født! Vil han ha kontakt kan han være der fra starten når jeg har vert så grei og informert han fra dag en! Synest da jeg.

Fortsetter under...

Nå er det vel heller barnet han bør engasjere seg i når det er født og ikke selve svangerskapet?

Skjønner at du har behov for støtte som gravid, men er du aleneforsørger så er vel hovedsaken at han deltar i omsorgen når barnet faktisk har kommet.

Er det slik at han sier at han ikke vil delta i omsorgen for barnet før testen fastslår at det er han som er faren?

Det er ingen tvil om at det er han som er bf, men satidi forstår jeg han nøler litt og siden vi ikke var/er sammen. Men vi kjenner hverandre litt fra før og vi skal ha et barn ilag så synest jeg at det hadde vel ikke gjort noe om vi faktiks kunne blitt bedre kjent og fått ting til å funke sånn?

Men jeg har et veldi sterkt ønske om at han skal være med på ultralyden, og det er vel igrunn ikke så mye be om med tanken på alt?

Hi

Sikkert veldig fint for dere begge om han blir med på ultralyd.

Vet at veldig mange menn har et litt fjernt forhold til det at det faktisk kommer et barn. Annerledes for oss som har babyen i magen:)

Da kan det jo være fint at han og får se den lille.

Mange jeg kjenner ( ikke alenemødre) forteller at deres barnefedre ikke var veldig engasjerte i svangerskapet i det hele tatt, men tødde veldig opp når barnet var født.

Så uansett tror jeg at vi ikke kan forvente all verdens støtte fra bf selv om de sikkert nok blir flinke og gode fedre.

Lykke til på ultralyd iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...