Gå til innhold

Ikke bruke tampong når man har spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på apoteket og kjøpt spiral (Fy faen for en diger eske btw, kjente jeg fikk litt angst)

Tenkte jeg skulle leste gjennom pakningsvedlegget, og der leser jeg at man ikke bør bruke tampong fordi man kan komme til å dra ut spiralen når man skal dra ut tampongen. wtf! Dette visste ikke jeg.

Dere med spiral: Bruker dere tampong?

Skrevet

Det er hormonspiral jeg har, og jeg trenger ingen tampong, for jeg har ikke mensen;)

Der var en del blødninger de første månedene, men lite i forhold til vanlig mens. Da brukte jeg bare bind.

PS! Den er ikke så stor som esken;)

Skrevet

Og jeg hadde kobberspiral, og måtte bruke tampong pga store blødninger. Tror ikke jeg kan ha lest pakningsvedlegget he he Ikke noe problem,iallefall. Og skulle den bli dratt ut ser du det vel i tilfelle?

Skrevet

Man kan bruke tampong. Med hormonspiral er det veldig mange som mister mensen ,eller som får minimale blødninger.

Skrevet

Jeg har hormonspiraler og bruker tamponger iblant. Har ikke mistet blødningene, så har mensen nesten hver måned.

Nå skal det sies at legen som satte den inn ikke satte den langt nok inn, så når den gled på plass, fulgte trådene med, så de er så korte at de ikke kjennes, så da går det vel ikke an at en tampong skal dra den ut......

(var forresten ikke noe problem å sette den inn. Den er jo ikke så stor som esken! :-)

Skrevet

Hehe, nei, jeg måtte åpne esken for å sjekke. Nervøs nok for å sette den inn. Ble ikke mindre nervøs når apotekdama kom slepende med eska, hehe.

Håper jeg er heldig og slipper mensen og.

Skrevet

Det er hormonspiral ja. Leste at 20% mister mensen. Så det vil jo si at 80% fortsatt har den. Får bare være forsiktig da. Er ikke så glad i å bruke bind.

Skrevet

Spurte legen jeg, og etter 3 år med kobberspiral, enorme blødninger og tampongbruk sitter spiralen fortsatt der den skal. Bind er ekkelt og brukes bare sammen med den største tampongen for å sikre at jeg ikke blør ut klærne mine =P

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg brukte tamponger..jeg satt inn den første under en abort og de sa at jeg hadde snakket mye om stjerneskudd før jeg sovnet: "Vær forsiktig med stjerneskuddet og sånt"...det var det jeg tenkte da jeg henta esken, en eske med lange stjerneskudd!

Håper du skal til gynekolog forresten..:-)

Skrevet

LOL, stjerneskudd ja:p

Leste historien din på en annen tråd biss, og det er vel i bunn og grunn din historie som gjør at jeg gruer meg fælt.

Tar allikevel sjangsen på at fastlegen skal klare oppgaven, da det ikke er mulig å dra til priv. gyn. her. Da må jeg reise til Ålesund tror jeg, og det gidder jeg ikke.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Uffda..jeg hadde ikke tenkt til å skrive om det nå da, siden du faktisk skal sette inn. Skal sies at han som gjorde den tabben på meg hadde ikke gjort feil på 20 år..det er generellt min uflaks bare.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg hadde heller ikke giddet å dra til Ålesund;)

Skrevet

Biss: Når fikk du den satt inn (da det gikk til h) ?

Leser at det er vanligst at det skjer når man setter inn spiral før det har gått 12 uker etter fødsel.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jepp. Det var i mai 07, så over et halvt år etter. Men det er ganske sjelden det skjer heldigvis:)

Skrevet

Jeg er så pysete jeg, at det er en viss fare for at jeg begynner å gråte, hehe. Lite lyst til det:p

Jeg skal være så glad og lettet når det er overtsått!

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg spyr bare jeg skal på noe som begynner med underliv;) Nå har jeg dårlig samvittighet.. Kommer helt sikkert ( og statistisk sett ) til å gå veldig bra!

Klem fra meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...