Gå til innhold

seperasjonsangst- hvordan takler dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på litt over 7 mnd er blitt helt mammadalt for tiden. Ingen andre er bra nok, ikke engang pappa. Hvis hun bestemmer seg for at nå er hun lei av å leke og vil opp, kan hun feks bli rasende hvis det er faren som tar henne. roer seg med en gang hun kommer til meg, som å slå av en bryter:)

Hun blir også helt hysterisk hvis hun ser at jeg forlater rommet.

Nå skal det også sies at det er tenner på gang, flere på samme tid.

Hvordan gjør dere dette? Er dere sammen med babyen hele tiden? Skal jeg bare la henne skrike hos faren og håpe på at hun til slutt roer seg? Kan ta sin tid det...

Synes jo ikke det er noe gøy, vil jo at hun skal kunne roe seg hos pappaen og, ikke bære henge i beina mine. ( synes jo litt synd i han,da snuppa ikke vil være hos han..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sliter litt med det samme for tida. Men idag fikk vi til at hun roa seg hos pappa'n. Jeg gav henne til pappaen, og hun satte i et hyl som ikke ligner grisen. Så gikk jeg på kjøkkenet for å gjøre det jeg skulle, og han tok henne med ut. Det gikk 5 min så ble det helt tyst. Vi har nettopp satt opp sandkasse, og da jeg kom ut for å se etter de, satt de der og koste seg som bare det.

Jeg tror det hjelper hvis pappaen tar henne vekk fra deg, og prøver å avlede med noe hun liker å gjøre.

Skrevet

Helt likt her, men ikke med pappan. Blir lei seg så fort "noen" kommer og GÅR. men går fort over hvis man avleder litt feks bære han på armen ut å se.

Skrevet

Sånn hadde vi det også i en periode fra 7-9 mnd, men nå ved 10 mnd ser det ut til å ha gått over mer eller mindre av seg selv...Orket ikke å høre på hylene, så vi lot henne få komme til meg hver gang hun satte igang tåkeluren. Dette skjedde imidlertid bare på kvelden/ natta- på dagen var pappan heelt ok!

Hun begynte også å sutre hver gang jeg gikk ut av rommet eller forsvant fra synsvinkelen (el snudde ryggen til)- men også dette ser ut til å ha gått over av seg selv nå.. Mener å ha hørt at ved sep.angst skal man lytte til barnas signaler, og gi trøst/ kos ved behov..Men det er vel ikke sep.angst det kalles ved 7 mnd vel? Ikke sikker jeg altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...