Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Har som jeg har skrevet i et annet innlegg mistet kortmappa mi. finner den ingen steder, og begynner å bli redd jeg mistet den på butikken (evt utenfor der i går) jeg bør vel sperre bankkortet så fort som mulig i tilfelle, men er det lett å få bort sperringen igjen hvis det plutselig skulle dukke opp iløpet av kvelden?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 I skandiabanken får du ikke åpnet kortet igjen, du må bestille nytt kort. Tar ca en uke. Trodde jeg hadde mistet lommeboka mi for noen måneder siden og sperret kortet mitt da.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 åneeei... jeg trenger egentlig kortet i morgen :-( har ingen kontanter på meg. hva gjør jeg om jeg ikke får nytt kort på en uke? Noen som vet om det er slik i alle banker? f.eks sparebank1 som jeg har.? Var på sidene deres, men det stod ingenting om at man kunne åpne det igjen, heller ikke at jeg måtte bestille nytt kort. typpisk at det her helg nå også :-(
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 I dnb nor kan det heller ikke åpnes igjen, men har du ingen du kan sette over penger til som kan ta ut for deg da? Det gjorde jeg når kortet mitt ble stjålet. Satt over til ei venninne med samme bank slik at det kom rett inn og så tok ho de ut og gav til meg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 du sperrer korte, men jeg tror du kan selv gå i banken og ta ut penger så lenge du tar med pass eller annet id. og da kan du bestille nytt kort også
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 sukk passet er ikke gyldig lengre, og all annen id jeg hadde var jo i kortmappa :-( å dessuten er banken stengt i morgen (typpisk) hvordan skal jeg få satt over til en annen konto da :-(?
Mammaen til Isak Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Hei! Om du ikke har noe gyldig form for leg liggende hjemme kan du gå innom politistasjonen og få utskrevet et bevis på at du er du der, ta med ditt gamle pass. Noen banker vil nok også godta passet bare de gjennkjenner deg på bildet. Siden det nå er lørdag så må du nok låne kontanter av noen, evn overføre fra nettbanken din til en annens konto så kan denne pers ta ut for deg .) Hos sparebank1 kan du gå innom å få åpnet kortet ditt på mandag om du finner det igjen i dag, hvis du ikke finner det igjen kommer det nytt i posten, det tar ca en uke noen steder, bla her vi bor måtte mannen i banken for hente sitt nye kjort da han fikk bestilt ett nytt (sparebank1)..........
lillosj Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Du kan ikke åpne et sperret kort nei.. om du har telefonbank så får du overført mellom egne konti uten bankid, altså bare med kontonr og firesifret kode.. hvis ikke så må du vente til mandag eller finne kortet..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Nå har jeg pratet med kundeservice. Å hun fortalte meg at dem kunne sende meg en kode på epost som kunne reåpne kortet igjen hvis jeg ringte dem i morgen å gav dem denne koden, så er kortet sperret i midlertid. Håper virkelig jeg finner det. Jeg kan hverken føre over fra nettbank eller telefonbank da jeg må bruke idbrikke som kun går på kortet mitt. Hadde det vært det gamle systemet hadde jeg kunne gjort det dere sa. Men å gå på politihuset var en lur ide. Skal gå på full leteaksjon her. Synd jeg ikke kan løpe på butikken å lete der, eller spørre en gang til, men jeg er alene med barnet, og har ingen som kan se etter det heller :-( Vi krysser fingrene på at jeg finner det
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 jeg jobber i bank, hos oss får du åpnet kortet når du kommer inn å viser at du har det. Ellers kan du ta ut penger, med bankkort (et gammelt utgått du fortsatt har kanskje? pass, førerkort eller postens idkort:)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #11 Skrevet 7. august 2009 Hurra hurra... Jeg ringte butikken.. var innom der i dag, men da sa hun at dem ikke hadde sett noe. Men hun jeg pratet med nå hadde funnet den!!!! jeg er sååå letta.. Nå er jeg glad det bare er midlertidig sperret da pjoh. I morgen skal jeg hente kortmappen på butikken, og deretter ringe kundeservice på sparebank1 og få det reåpnet med koden jeg fikk.. Nå er jeg happy :-) takk for innspill!
Mammaen til Isak Skrevet 7. august 2009 #12 Skrevet 7. august 2009 Hei igjen! Bare et tips til som du bør ordne til uka. Til nettbanken din finnes det et kodekort. Dvs du skal ha et slik kodekort i tillegg til ditt bankkort som du bruker på samme måte som du nå gjør med bankkortet ditt når du skal innpå banken min blei heller ikke informert om dette og det var en glipp fra bankes side, så han fikk et sånt kort når vi styra med nytt bankkort her i fjor dette fordi at du skal kunne bruke nettbanken selvom du ikke har bankkortet tilgjenggelig feks i en situasjon som dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå