Gå til innhold

Spiser annenhver time 4 mnd - for ofte?? (kun mm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt får mat når han vil ha - det er nå ca hver annen time døgnet igjennom. Noen ganger kan det gå litt lenger hvis han sover lenge, men stort sett kan man stille klokka etter ham. Han vil kun ha én pupp, så mett blir han tydeligvis. Er han bare av "spise ofte"-typen eller er det noe jeg kan/bør gjøre?

Hvordan er deres 4mnd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt var sånn. Sjeldent det gikk tre timer mellom, og i så fall var det helst på natten. Og rundt fire måneders alder så ble det egentlig oftere og oftere og da sææææærlig nattestid. Så vi begynte med grøt da han var rett over fire måneder. Sier absolutt ikke at du skal gjøre det altså, men det gjorde i hvert fall at måltidene ble sjeldnere her i huset, også nattestid.

Hvis det ikke er såpass slitsomt for deg at du syns det ikke er verdt det, så er det jo selvfølgelig ok. Og ikke så helt uvanlig.

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og skulle ha pupp ca 1 gang om timen når han var våken. (sover hele natta) Men så begynte jeg med litt fast føde og da sover han bedre på dagen og spiser litt sjeldnere. Jeg innbiller meg at det må være slitsomt for en baby å våkne såpass ofte for å spise, så jeg valgte å gi en flaske mme på kvelden sånn at han skulle være skikkelig god og mett når han legger seg. Funker bra her i hvertfall, men du får avgjøre hva som er best for deg. Jeg synes ikke man skal fullamme for enhver pris, så når han vil ha mat såpass ofte ville jeg absolutt begynt med fast føde og/eller mme.

Skrevet

Her har vi begynt å prøve å drøye spisinga til hver 3 time på dagen, men selvfølgelig hvis han begynner å vise skikkelig tegn til sult ved å sutre masse og lage "spise-grimaser" så legger jeg han til. På kvelden gir jeg han først pupp så mme. Han får faktisk 180ml mme på kvelden etter at han har tømt puppene, men hs sa dette var helt greit og at vi bare skulle fortsette med dette og utsette grøtstart. Lillegutt sover hele natta, så får ikke mat før han våkner igjen på morgenen. Han er ingen liten baby, veide 8615gram forrige uke, og blir 4 mnd til onsdag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...