Gå til innhold

Noen som har isofix-feste i bilen sin her?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer å en ting. Er dette enkelt å kjenne når man stikker hånda si mellom sete og rygg i baksetet? Vi kjøpte ny bil i mai, og selger sa det var isofix. Dermed kjøpte vi maxicosi med base. Jeg har prøvd å kjent etter flere ganger, men jeg finner ingen fester der jeg..har kikket i brukerhåndboka som følger med bilen, og der er det bilde av to ganske store jernfester på hver side av feste. Ser ut som det skal være enkelt å kjenne om det er der?? Sto at isofix var tilvalg da..så tenkte at selger hadde "lurt" oss. Ringte til han idag, og han skulle sjekke det opp til mandag, da han hadde det for travelt til å gjøre det nå i ettermiddag.

Noen som har isofix og som kan si meg om man kjenner det lett om det er det?

(bilselger ville fikse det for oss dersom det ikke var da..heldigvis!!!..for basen var jo ikke akkurat gratis heller :))

Fortsetter under...

Ja vi har isofix i bilen vår. eg kan se de to to jernfestene så eg trenger ikke stikke håndern inni for å kjenne de. Pluss at det er en merkelapp på setene som det står isofix på. Men om dette er vanlig på alle biler vet jeg ikke..

Vi har forresten en åassat stv. 06 mod..

Ok, da er jeg nesten sikker på at det ikke er i vår bil(volvo v50 06-modell). Har kjent og kjent på begge sider uten å finne noe som ligner. Da får jeg bare stole på at selger ordner med festene til oss uten noen ekstra kostnad, iom at han sa det var isofix da jeg spurte han. Hadde sett veldig frem til å bare klikke setet på plass i basen istedet for å knote med selene hver gang man tar ut setet. :) så dersom han ikke hadde kunne skaffet/fikset det hadde jeg blitt litt sur altså..hehe :)

Vi har på vår golf 02 modell. jeg hadde aldri trodd der skulle være, men da vi var for å titte på bilseter så sa hun på butikken at vi kunne sjekke om der var. Og det var der gitt! I allefall noe som det gikk an å feste basen i, store metalldingser i mellom ryggen og setet. Ikke vanskelig å finne i det hele tatt. Men det står ingenting på setene i bilen om at der er isofix

Annonse

hei

Jeg har også en Volvo V50, bare 2008 modell.

Det er tydelig merket nederst på begge baksetene at det er isofix-feste der.

( en liten runding med bilde av et barnesete) og hvis jeg stikker hånden under de kjenner jeg helt tydelig et feste imellom sete og rygg.

Hvis du ikke kjenner de, så tror jeg ikke de er der.

Er ikke så sikkert på om dette kan settes på i ettertid, mener at isofix festene er festet i karosseriet. Men hvis du har kjøpt maxicosi med isofix base så kan denne basen også brukes med å feste i beltet. Dermed kan du fortsatt bare klikke på setet og kun knote med selene når du flytter basen.

Takker for svar. Ifølge tegningene i den håndboka så såg det ut som at det skulle være veldig enkelt å kjenne om det var fester der ja..de såg store ut. Men da satser jeg på at selger ordner dette raskt for oss. Vil gjerne få prøvd å festa det før selve fødselen..ser for meg vi står der og sliter med å få det til med baby i ene hånda og bag i andre..:)

Hei! Ja okay, da er jo ikke basen kjøpt til ingen nytte uansett da hvertfall:) Jeg også trodde at isofixfestene ikke var noe som kunne monteres i ettertid...men merkelig at selgeren sa han ville fikse det om det ikke var det i bilen vår da... kanskje han har null peiling :) Håper det går an, men har uansett ikke kjøpt basen til ingen nytte da.

Takk for at du minnet meg på det..hadde faktisk helt glemt! Butikkselger sa det sikkert da vi kjøpte setet i juni..hehe..men da trodde jeg helt sikkert at vi hadde isofix..

jaja,, det ordner seg vel uansett da :)

Ville bare nevne at jeg søkte på isofix på nettet og fant en artikkel der det står at: Det skal være mulig å få isofixfester ettermontert. Så da satser jeg på at det går!! :) vil så gjerne haaaa!! :)

artikkelen jeg fant dette i er:

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/10/hva-er-isofix-hvilke-biler-har-isofix.html

Vi har en bil med isofix og en uten..... har kjøpt maxicosi med easybase.. den kan brukes både med og uten isofix:)

På BMW'en, der isofix'ene er ligger de bak noen lett bevegelige deksler like ved bilbeltefestene. Stikker bare isofixstengene inn og vips... setet sitter bom fast!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...