Life is a gift Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Jeg ringte legekontoret i går for å få meg time hos legen. Da ble jeg satt opp midt i september (altså når jeg er 11 uker på vei). Kan være jeg husker feil, men mener å huske jeg var der tidligere med førstemann?? Hva tror dere?? Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge før jeg får meg en skikkelig sjekk jeg....
Elinlita Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Jeg er i uke 11 nå og har ikke time før neste uke. Jeg trodde dette nesten var normalt jeg. Det virket ikke akkurat som legen min stresset noe særlig hvertfall.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Ja dettte lurer jeg også på! Trur jeg vare der i uke 6 eller noe sist alstå.. Må ikke legen skjekke "der nede" før maner 3 mnd?? Også skal man også vente til å dra til jordmor etter legetimen da?
LillePersille88 ? Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg har første kontroll på mandag, da er jeg 12 fullgåtte uker. Første kontroll er som regel mellom uke 8-12. Jeg tenkte også at det kom til å ta lang tid, men tiden har faktisk gått fort:)
Life is a gift Skrevet 7. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2009 Så eg får bare smøre meg med tolmodighet da kanskje... Det skal være sagt at kontordamen sa eg bare måtte si fra om det var noe før den tid. Så om eg blir dårlig eller bekymret for noe så ringer eg nok.
Molait Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Er faktisk vanlig med rørste kontroll i uke 12. Sånn ca. Var der mye før med førstemann (12 år siden) De sparer vel på ressurser da, ift at mange..vel mange og mange men, mister frem til uke 12. Blir satt igang stor papirmølle.... De har jo og gått ned på ant kontr. ift for noen år siden. Husker ikke tallene. Strengt tatt trenger man jo heller ikke time før det. Med mindre man har plager eller blødninger. De får jo ikke gjort noe til eller fra. Pleier hellerr ikke være vanlig med gyn så ja. Man fyller ut skjema (journalen) og blir veid og tatt blodprøver for å få satt blodtype og evt målt blod% og for en ting til hvavardetigjena...utelukke en eller annen sykdom. Neste i uke 15, som pleier være hos jm, da blir det mer opplegg. Men lytte på magen og prate sammen og sånn.
mamman til to gutter Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Hjemmetestene er så sikre nå at legene sjeldent tar noen graviditetstest når man er der på kontroll. Hjertelyd er umulig å høre så tidlig. GU er ikke vanlig å ha i svangerskap og blodprøvene man skal ta bør tas ca i uke 12, så alt i alt er det ikke noe poeng i å ha time før rundt uke 12:-) Jeg fikk time når jeg er ca 10uker på vei. Det eneste jeg er bekymret for er at A-hus har blitt veldig populært etter de fikk nytt sykehus sånn at jeg ikke kan føde der, men jeg tviler egentlig på at det er noe problem.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Ingen fare Life is a gift (bra nick by the way) Jeg er 11+4 og har ennå ikke vært hos legen. Fikk en time hos gyn fordi han ville ta tidlig UL, men hadde jeg ikke fått det hadde jeg ikke kommet til legen før denne uken pga ferie. Kontordamen ble nesten sur på meg da jeg ville ha time tidligere hos en annen lege..for hun sa at det var ikke nødvendig med time noe tidligere..så jeg godtok det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå