Gå til innhold

min medisinsk abort hjemme

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei var på ullevål der jeg fikk vite at jeg var i uke 7, har et barn på fire måneder og har tre barn tilsammen. det er nok. tok en p-sprøyte for to måneder som ikke virket som den skulle så ble gravid igjen.

jeg var på ullevål for en undersøkelse før abort, fikk en tablett(Mifegyn) som jeg svelget da. fikk med meg 4 tabletter for å start aborten neste dag.neste dag tok jeg de 4 tablettene(Cytotec) oppi i kjeden. etter en time begynte jeg å få menssmerter og begynte å blø.plutselig fikk jeg veldig vondt å stod opp for å gå på do kom det et stor klump på bindet, som jeg selvfølgelig ikke torde å se på. det var min medisinsk abort hjemme trygt sammen med mannen min. anbefaler å gjøre det hjemme, som har født barn tidligere. jeg lurer bare på at er det vanlig at det bare kommer to klumper i blødningen, jeg aborterte igår og det er bare vanlig mens idag uten noen smerter.

Fortsetter under...

Hei,jeg er har og 3 barn,er gravid med nr.4,er 6 uker på vei,kom overraskende,er vanskelig og tenke på og ta det bort,mannen min føler vi har nok,ser hans sine synspunkter,men er tøft og tenke på og ikke få dette barnet,har bestillt time til forundersøkelse,men vet ikke om jeg vil,kansje det kan få meg til og bestemme meg,er veldig for og imot.

Hadde aldri sett for meg og komme i den situasjonen,det er virkelig ett vanskelig valg,vi skal sammen på amathea,det kan være godt og dele med noen,før man tat valget.Godt at det gikk bra for deg,vil nok velge medisinsk om det blir det.

Huff-ikke noe særlig ta abort,men jeg undres over dette:få med tabletter å ta det hjemme?Det er faktisk ikke lov eller vanlig..

Dessuten skal det gå 1 dag mellolm den første tabletten og stikkpillene du senere skal ta vaginalt..

Alle 4 cytotec i skjeden samtidig?Pussig..

Klumper kan være alt ifra fostersekk,levret blod,rester av morkake m.mer..

Det KAN oppstå komplikasjoner ved alle medisinske(og kirurgiske)inngrep,derfor skal det gjøres på sykehus..,hva med event.smertestillende??

Trodde altså IKKE at ullevål(som er en av landets fremste s.hus.)satte kvinner til en abort hjemme selv uten tilsyn..

Men,men-mulig de har endret praxis..,klem fra meg.

Dette er ikke ulovlig som du sier her. Man kan ta medisinsk abort hjemme eller på sykehuset. Cytotec tablettene ligger inne i en kapsel som man tar opp i skjeden, kapselen løser opp seg selv etter en stund. Det finnes kapsel med 2 eller 4 tabletter. Når man gjør det hjemme får man resept på sterke smertestillende stikkpiller som man sette opp i endetarmen før man setter cytotecen opp i skjeden. Man kan alltids ringe gyn. avdeling hvis man er usikker på noe eller føler noe er galt, derfor er det lurt og ha noen hos seg eller at man har noen lett tilgjengelig og ringe til. Noen foretrekker og gjøre det på sykehuset og andre vil være hjemme. Dette diskuteres med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...