Gå til innhold

baby alene i varm bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva feiler det folk? var en tur på kjøpesenteret og ved siden av meg er det en baby alene i bilen. sov når jeg parkerte og 45 min senere når jeg skal gå, er hun våken. fremdeles alene! 8-9mnd gammel... jeg fikk helt vondt i magen. senteret har ikke calling, så vaktmesteren skulle sjekke butikkene. jeg ringte politiet... de fikk bilnr og fikk tak i moren. når hun kommer ut (da har jeg vært ved bilen i 15 min) påsto hun at hun hadde nettopp vært ute. hun ville ikke ta jenta ut for hun sov. vel, så ta med hele bilsete!!!! er det ikke derfor vi har baser på setene?!?! hvordan er det mulig å gå fra et barn i bil?!?! 24 grader ute i tillegg! jeg ble helt skjelven... og en smule forbanna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert at du slo alarm!

Skrekk og gru hva som kunne skjedd hvis ikke, vi har sett så altfor mange eksempler i det siste på verste tenkelige utgang.

Hva tenker folk med av og til? Vi kan ikke ta noen risikoer når det gjelder barna våre, selv ikke om vi "bare skal".

Skrevet

i tillegg så takket moren meg for at jeg passet på... da hadde jeg mest lyst å dra til henne!

Skrevet

Uff så fælt :( Bra du var der og fik varslet, det der kunne jo ha gårr riktig ille. Jeg fatter ikke hva folk tenker på!

Skrevet

Forstår jeg godt du hadde lyst til. Virker nesten som om moren ikke helt forstod hva det var hun hadde gjort, som jo er virkelig skremmende. Hun må jo selv passe barnet sitt, ikke stole på at andre gjør det. Neste gang er det kanskje ikke noen som deg som går forbi, for en risiko å ta.

Skrevet

Jeg får helt vondt i meg når jeg leser dette! Er det mulig?? Kan ikke fatte og begripe hva folk tenker når de kan finne på å ta så lite vare på barnet sitt...

Leste i lokalavisa i går der folk ringer inn om ting og tang. Der var det en dame som hadde vært på stranden i finværet. Like bortenfor lå det en ung mor å solte seg, med barnevognen litt bortenfor. Babyen hylgrein i vogna.. Hun hadde gått bort å spurt moren om hun ikke skulla ta babyen sin? Da svarte moren at hun holdt på å avvenne henne at hun alltid skulle sovne ved puppen???!!!? Midt i solsteika på stranden??!

Tragisk....):

Skrevet

Jeg er så glad for at det finnes sånne folk som deg som tar tak i slike situasjoner!! Dette er omsorgssvikt spør du meg. Babyen kunne fått heteslag, i verste fall dødd av varmen. Nå vet ikke jeg detaljene rundt dette, om bilen stod i skyggen og slikt. Men du forlater aldri et lite barn alene i bilen over lang tid, hva som helst kunne jo ha skjedd!

Bra du ringte politet slik at hendelsen blir loggført! Får håpe politiet varsel barnevernet!!

Skrevet

Huff! Kjenner det knyter seg inni meg når jeg leser sånne historier...Har ikke folk fått med seg de tragiske dødsfallene som har skjedd i sommer??? Synes det også generelt er forferdelig at mødre går fra barna sine (selv om det ikke er varmt i bilen/fare for overoppheting). Hva hvis ungen våkner og gråter etter mamman sin, så er det ingen der (fordi mamma er på senteret og shopper...)

Dette er omsorgssvikt! Bra at du tilkallte politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...