Gå til innhold

vikariat som går ut i permisjonstida..

Tøffe Tøflus

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne i ett års vikariat som lærer nå (om en uke), dvs at kontrakten løper automatisk ut 1. august neste år. Har termin med min første i midten av januar, så kommer ikke til å jobbe lenger enn til juleferien hvis alt går bra.

Noen som vet hva som skjer med permisjonspenger/lønn når kontrakten går ut? Og hva skjer med ferie? Normalt vil jeg jo som lærer ha ferie fra ca 23. juni, men noen av disse ukene er avspasering, lurer på om det er de to første som teller...

Kan jeg avslutte permisjonen min når sommerferien starter, og overføre resten til far? Kan arb.giver evt. kreve at jeg møter på jobb de to ukene kollegene avspaserer? I tilfelle vil jeg selvsagt bruke to permisjonsuker til på dette.

Enda lenge til dette skjer, men hadde vært greit å vite litt før jeg faktisk begunner å jobbe. Gruer meg til å komme på jobb første dag med baby-mage! Må kanskje legge til at jeg ikke visste jeg var gravid da jeg søkte på og takket ja til jobben, og det var heller ikke planlagt...

Regner med at det finnes andre her med erfaringer, blir veldig glad for svar! :)

Fortsetter under...

Heisann:)

Om du har jobbet 6 av de siste 10 mnd har du krav på foreldre penger. (permisjon)

Du går over på foreldrepenger 3 uker før termin.Det er en del av din permisjonstid. Når du skal ha ferie, blir permisjonen stoppet, og ferietiden begynner. Etter 4 uker (etter trygdeloven) blir permisjonen startet igjen.Har dere tariff avtale (og fast mnd lønn) der du har du rett til 5 uker ferie.

Om din arbeidsplass forskuddterer foreldrepenge utbetaling til deg (betaler lønnen under permisjonen) går dette over til NAV når ditt vikariat går ut.Det lønner seg alltid å passe på at denne overføringen blir gjort mellom arb.giver og NAV.

Ha en fin permisjon:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...