Gå til innhold

Må man ta EL tester helst på kvelden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke EL...første gang jeg EL tester, og får bare negativ tester. Fikk en svak test på onsdag så regna med neste gang var den sterkere, men nei..negativ. Har tatt noen tester på mårran og noen på kvelden, men har det så mye å si egentlg når man tar den? Er på dag 16 nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket merke bruker du? Jeg slet med de billigeste testene fordi de var vanskelige å lese av, hvis du tar deg råd til det vil jeg anbefale clear blue sine, de der digitale og kjempe enkle. Jeg tror det viktigste er å ta de til ca samme tid hver dag, jeg tok de på ettermiddagen. Tvi tvi Carina! klem

Skrevet

Jeg brukte CB sine sist da de billige aldri gav noe godt og tydelig svar.

CB digital altså. Forrige gang med billigtester testet jeg fast på ettermiddag. Med CB testet jeg fast på morgenen... Da fikk jeg tilslutt positiv EL på dag 15. Begynte å teste på dag 10 eller 11 :)

Ønsker deg lykke til og håper du finner gullegget!

Skrevet

Det kan hende du burde teste på ettermiddagen i stedet for morgenen.

Eggløsningshormonet LH har en topp rett før eggløsning, hos noen er denne toppen bred, slik at en tester positivt på el-tester over flere dager før el skjer. Men noen har en veldig smal topp og tester kun positivt i noen timer før eggløsning.

Eggløsningen skjer som oftest på ettermiddagen, så de med smal LH-topp kan oppleve å kun teste positivt på el-test om ettermiddagen.

Det er jo verdt å prøve?

Kombiner gjerne med å se/kjenne etter el-slim. Når el-slim er borte og el-test er negativ igjen har egget sluppet.

Jeg hadde ingen problemer med billigtestene, det var ikke vanskelig å se om de to strekene var like eller ikke. Om en var i tvil så tok jeg bare en test til senere eller dagen etter for å se om teststreken ble sterkere (da var jeg enda nærmere el) eller svakere (el var over).

Skrevet

Hei Tweak 1ma ღjanuarbabyღ! Takk for nyttig info om billigtestene!

Har et spørsmål du kanskje kan svare på. Tar i bruk One Step Eggløsningstest (strimmel) for første gang i dag. Er på min 14 dag etter menstruasjonen kom, og fikk en teststrek som var svakere enn kontrollstreken. Betyr det at jeg har hatt eggløsning, når man får svak teststrek? Testet noen timere senere, og nå fikk jeg bare utslag på kontrollstreken.

Har du hatt noen tilsvarende erfaringer? Takker for svar, om du har noe å dele :-)

Skrevet

Min erfaring er at teststrekene blir sterkere og sterkere fram til den er positiv og så blir den kjapt negativ igjen. Men det har gjerne vært en strek der rett etter el også, kanskje første dagen med negativ etter den siste positive.

Så sånn som du beskriver det så kan det virke som om du har testet rett etter at el-testen har blitt negativ igjen og at du nettopp har hatt el! Hvis du har stabil 28-dagers syklus så er det jo enda mer sannsynlig også. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar - fint å høre om andres erfaringer. Så får vi vente å se :-)

Skrevet

LH verdien i urinen er sterkest på ettermiddag/kveld:)

Skrevet

Da var jeg på nett igjen :) Og takker for nyttig informasjon. Fortsatt ikke funnet noe EL, men satser på at den har vært for tror jeg hadde EL slim på onsdag tror jeg og nå er utfloden helt annerledes. Og murringene er satt inn for fullt.

Har brukt Clearblue sine billigstrimmler, men har ikke fått noe positiv test på de. Neste mnd blir jeg å prøve de diaitale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...