Topp 10. Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Har det ikke vært for at jeg er kun i 7 uke så hadde jeg vært 110% sikker på at jeg har kjent bevegelse.... og det er ikke lsik forsiktig blafring, men slike bevegelser som treffer hånda (når jeg trykker inn hardt) og kjenes veldig som babyspark i ett tidlig stadie. Det er helt utrolig, blir helt paff og ser for meg det er mange mange barn der inne. *PANIKK* Jeg har vært gravid 2 gang tidligere, ikke så lenge siden. Dette blir 3 barnet som blir født innen 25 mnd. Det er veldig rar følelse, når du vet at det ikke kan stemme... men hadde jeg vært 14 uker på vei så hadde jeg vært overbevist om at det var babyen jeg kjente Hadde mensen i juni også, så tror ikke jeg kan være lengre på vei, dessuten tok jeg test mandag 22 juli men negativ. Cb vanlig da, men tok en digital fredagen den samme uka og pos. Magen er også poppa ut så sliter snart med å skjule det Det er ikke tarmer som lager dette heller, for er veldig kjent med kropp og mage osv. Men det er nok ett nytt fenomen som har tatt meg Fantombevegelser i uke 7 heheheheh ! Ellers så kanskje møter vi en stor overraskelse på ul i uke 12 ( som vi tror vi er) Men utrolig rar følelse og gå med.... Det er jo rett og slett klin umulig. Er jo ikke større enn ett par cm vel.... Hehehe, blir spennende å se! Kanskje jeg begynner å bli syk i hodet
Tweak Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 I uke 7 har den jo ikke begynt å bevege seg enda, det skjer jo rundt uke 9/10 og babyen er bare et par cm. Så enten er du lenger på vei enn du tror (for selv tvillinger vil nok ikke bevege seg i uke 7) eller så er det tarmer som lurer deg opp i styr. Hvor kjenner du det hen? Alt sammen foregår bak skambenet på denne tiden, så om du kjenner bevegelsen der så er det jo en sjans da! Jeg kjente det først i uke 13, og det kunne som du skriver ikke forklares med noe annet. Kjenner de samme bevegelsene nå, men litt svakere siden livmoren har kommet lenger opp og babyen har mer plass. Men nå som jeg er 17 uker så kjenner jeg noen små dult også! Herlig :-)
Tessa-81 Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Heisan! Jeg er i uke 8 og synes jeg kjenner til tider noe som dulter borti på innsiden av magen. Det er en utrolig rar følelse og jeg har forsøkt å holde hånden inntil for å kjenne. Har vært hos legen i uke 6 og tok gyn.undersøkelse og da konstaterte hun at jeg var 6 uker på vei. Jeg og føler at jeg er lenger på vei. Har og kjent luft i tarmene som kan virke som begevelser, men enkelte er liksom ikke luft... Det er mitt andre barn på vei. Frister litt med tidlig ultralyd egentlig. Kanskje vi skal ta det bare for å få visshet i at jeg ikke er lenger enn jeg er!
Topp 10. Skrevet 7. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2009 Hehe, det er som du sier tweak, klin umulig;) og det vet jeg godt selv også. Men ut i fra bevegelsene så føles det som om jeg er 14-15 uker på vei... Men tror jeg kun er 7. Men det er rart å kjenne sånt når man vet at det ikke kan være babyen Tessa, ja skulle nesten ha vært på tidlig ul ... Men kjedelig å bruke så mye penger på det når man uansett skal på ul i uke 12 Men blir kjempe spennende å se... noen ganger tror jeg at jeg innbiller meg det, men trykker jeg ned hånda er det akkurat som om det er babyen som filter tilbake:) Kanskje jeg har noen gratispassasjerer:) Kjenner det foresten ved navlen... Til høyre, kanskje det er blindtarmen som kjør seg klar til å sprekke:) hihi:)
Tweak Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Hmm, jeg er 17 uker nå og livmoren har ikke kommet opp til navlen enda. Men du er jo andregangs så da kommer den jo kanskje opp litt raskere! Du får vente i spenning til du skal på ul, he he! Blir spennende å høre hva som egentlig befinner seg der inne!
Gjest Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Jeg er også i 7.uke og har det akkurat som deg. Har en gutt på 1,5 år fra før. Kjennes ordentlig ut som liv der inne, sånne små dult! Vet også godt at det absolutt ikke er mulig, men veldig rart likevel! Var akkurat sånn det kjentes ut da jeg først begynte å kjenne liv fra lillegutt når jeg var 16 uker.. Hmm. Kanskje vi begge er lengre på vei og begge venter tvillinger? Hehe.
snurretassa Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Til høyre for navlen ligger vel tykktarmen og der jobbes det ganske intenst til tider. Jeg føler noen ganger at det bobler og beveger seg, og jeg kan nesten klare å innbille meg selv om at det er den lille. Men det vet jeg at det ikke er... He he, det hendte faktisk at jeg tenkte dette også før jeg ble gravid også, siden jeg syntes denne boblinga minnet meg så om spark jeg kjente forrige gang jeg var gravid... Men det var heftig ønsketenkning!
Tessa-81 Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Her i Bergen får vi ikke ul før i uke 18-19. Altfor sent mener jeg. Derfor lenge å vente i hele 10 uker til ul. Men ja, det er utrolig mye penger å bruke på en tidlig ultralyd. Og som alle skriver, det er jo umulig at det er barnet. Vi har nok bare magen full av luft :-D Hahah!!
Øssi Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Jeg har også hatt det akkurat likt som deg,er i uke 9 +0 i dag,men akkurat som jeg har kjent liv lenge;))men vet det er umuligt..Uansett så vokste magen i rekordfart og brystene har våre superømme og vokst en del,formen har våre pyton så jeg tenkte her er det mer enn 1 barn....har en gutt på 3 fra før så mistet jeg i januar i år i uke 8,så det blir 3 gang for meg..men jeg måtte bare ta en ul ,det var deili å se at det var noe der,men det va bare en;))er glad for det;)) men koster 500 å ta privat ul,er absolutt verdt det.jeg skal tilbake i uke 11+4 ca for ny sjekk;)) fikk også vite at jeg var komt 6 dager lenger på ul;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå