mams05 Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Frøken på 8 måneder er generelt lite interessert i melk, men jeg forsøker å gi etter hvert måltid, men det er lite hun vil ha. Gir jeg melk før maten drikker hun greit, men nekter da maten...Hvor mye skal de ha nå når de er 8 måneder, hun veier ca rundt 8 kg tror jeg...
babymi:) Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 hei mitt lillegull er bare 6 mnd. men var på helsestasjonen i går og pratet litt om mat. hun mente at de bare trengte 600ml mme totalt, det er da inkludert den væsken du bruker i grøten. og at det fortsatte til de sluttet med melken. her måtte jeg kutte ut flaska til middagsglasset og gi vann istedet.
Lemonia Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Gutten vår får ca 400 ml i løpet av et døgn (teller vi med kveldsgrøten blir det 525 ml).
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Spurte faktisk hs nettopp om d, kor mye dm egentlig trenge ;-) Å ho svarte at dm trenge d bare som tørstedrikk til f.eks grøt :-) Sia dm ikke kan drikke vanlig melk enda ;-) Men d forutsette at ungen din spise grøt da, å aller helst 4 faste måltid om dagen :-) Hær får han ca. 3 dl rein mme og 4 dl velling basert på mme ;-) Å d va ihvertfall ikke for mye sa hs da æ spurte :-)
Squirrel79 Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Jeg spurte også HS om dette her om dagen. Hun sa at han trenger max 500ml mme pr dag, og han er 6 måneder. Da gir vi grøt som blandes ut med vann i tillegg. Hun sa også at det er viktig å gi vann til alle måltider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå