Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren bor i en enebolig. Vi har to barn, en gutt på tre og en på fem.

Det er jeg som gjør praktisk talt alt husarbeid, noe som forøvrig er ganske greit, for jeg jobber deltid og han slutter flere timer senere enn meg. (men han er sannelig en rotekopp) Synes at huset stort sett ser noenlunde greit ut. Jeg støvsuger hver dag, vasker klær hver dag, vasker opp, lager all mat, handler mat, rydder. Det er jeg som vasker gulv også, men det skjer ikke så ofte. Jeg fjerner flekker og søl, men det kan gå flere uker mellom hver gang hele gulvet blir vasket.Unntatt kjøkkenet og badet. Der skjer det litt oftere.

Så skjer det av og til at jeg er på besøk hos noen og da innser jeg at vi mer eller mindre bor i en svinesti (litt overdrevet). Det virker som om alle andre hus er fullstendig plettfrie til enhver tid, selv om jeg kommer uanmeldt er det ryddig og gullende rent overalt.

NÅR ER DET DISSE FOLKENE HAR TID OG ORK TIL ALL DENNE RYDDINGEN OG VASKINGEN?

Jeg skjønner det ikke. Jeg styrer og steller litt hver dag, er kluet bare at folk holder på til langt på kveld? Er jeg bare lat eller grisete?

Misunnelig er jeg i hvert fall, men så tenker jeg på en måte "til helsike med det, jeg orker bare ikke å bruke hele dagene på husarbeid."

Uffameg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi bor i stort rekkehus, og støvsuger en gang i uka, samt vasker badegulv og kjøkkengulv en gang i uka. På kjøkkenet koster jeg opp smuler osv. hver dag. Resten av badet vaskes oftere.

Vaskemaskinen går som regel hver dag, og jeg går å smårydder hver kveld.

Både jeg og mannen jobber fulltid, og vi vil gjerne bruke tiden etter barn er lagt til noe annet enn bare å rydde og shine hus.

;o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Åh takk for det innlegget - som jeg skulle sagt det selv ! Jeg gidder heller ikke holde på med husarbeid til jeg stuper - men føler meg litt grisette og rotete når jeg er på besøk i sånne perfekte hjem som du beskriver.

Vi vasker hus 1 gang i uka - det er hvertfall planen - og da er ungene også med, de er 3 og 5 og får hver sin bøtte og klut - og de syns det er råstas. Vi kjører lettvint middag og kaster oss ut i ellevill vask alle 4, og da er det utrolig så greit det går. Anbefales :o))

Hver sin lyst sier nå jeg - og jeg har ikke lyst til å bruke all min tid på husarbeid :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...