Selena Skrevet 6. august 2009 #1 Del Skrevet 6. august 2009 Ja, har flyttet til Bergen, og selv om jeg er glad i min dørgtunge Emmaljunga, ser jeg at jeg får rett og slett ikke plass til den! Vi har valgt oss et nydelig lite hus på Nordnes i et av smugene her, og selv om alt er fantastisk så er gangen veldig liten, får ikke plass til vogna! Tenker vi setter vogna i barnehagen etterhvert for soving der. Det er jo mye bakker her, mye veier som ikke akkurat ble designet med tanke på vogn, gamle brosteinsgater osv. Vet det er mange her inne som sikkert kunne tatt doktorgrad i vogn, så jeg legger ut kravene mine jeg: - Sportsvogn - Skal kun kjøres på asfalt og brosteinsgater - Blir liten sammenlagt Har sett på Xplory, synes den ser veldig snerten ut, men er usikker på hvordan den er å kjøre på disse brosteinsgatene. Noen erfaringer kanskje? Ser mange kjører TFK her i byen, og sykkelvogner, sikkert fin å kjøre på slike gater. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140476399-sportsvogn-som-blir-liten-sammenlagt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #2 Del Skrevet 7. august 2009 Det kommer litt an på hvilke andre krav du har egentlig. Hvor liten må den bli? Hvor stort er barnet? Kan den være lang, eller må den være kort? kan den være litt bred, eller må den være smal? Må du ha full liggestilling? Xplory ser snerten ut, og jeg synest den virker veldig bra. Har dessverre ikke erfaring med den selv, men alle som har den skryter den i skyene. Den rister nok litt på brostein, for den har ikke den beste dempingen og jeg tror nok kanskje også at du vil få problem de dagene med vinterføre. Særlig slaps og nysnø. Men om du tåler det så er den sikkert ett greit valg. Ellers er easywalker classic smal og forholdsvis liten sammenlagt, men den mangler full liggestilling. Har lufthjul, så fungerer nok veldig bra på brostein. Den har fast forhjul, men svingbart shoppinghjul kan kjøpes som ekstrautstyr. Easywalker sky er hakket større, men blir også liten sammenlagt og den har stort svingbart lufthjul foran. Tfk er en av de mer stabile, men likevel smale trehjulingene. Fungerer utmerket på all slags underlag, og blir forholdsvis liten sammenlagt. Brio Go fungerer nok også bra til deres bruk. Eneste er om den kan bli litt bred. Den blir liten sammenlagt, har vendbar og stor sittedel og er lun. Har svingbare hjul foran, god demping og fungerer greit på brostein og supert på asfalt. Teutonia timmy er en liten og nett sportstrille med full liggestilling og lun kalesje som også blir liten sammenlagt. Fungerer også supert til deres bruk. Samme med emmaljunga scooter, men denne mangler full liggestilling. Anbefaler deg å ta en tur på simobutikken (barnevognservice as), den ligger i C.sundstgate, så ikke så langt unna deg Jeg tror de har så godt som alle de vognene jeg har nevnt ovenfor, så der kan du sammenligne og måte opp mot hverandre og se hvilken som passer dere best =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140476399-sportsvogn-som-blir-liten-sammenlagt/#findComment-140480925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliogjuleprinsesse Skrevet 8. august 2009 #3 Del Skrevet 8. august 2009 Her var det jo flott og utfyllende svar alt, men jeg må bare si at jeg har Brio GO og er kjempefornøyd med den, Har skrevet en brukererfaring på barnevognguiden.no, så du kan lese mer om vogna der :-) Det er nok også skrevet litt om de andre vognene som er nevnt her der Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140476399-sportsvogn-som-blir-liten-sammenlagt/#findComment-140484254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå