Gå til innhold

Ny jobb, sjefen har mye ferie...lønn til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner starks i 50%stilling som sekretær. Sjefen har mye ferie, en uke om våren, påskeferie, fire uker sommerferie, en uke om høsten, og juleferie.

Noen som vet hvordan det blir med lønn til meg når HAN har ferie???Skal seff spørre om det selv, men er nysjerrig nå.....Jeg kommer jotil å få litt lite lønn liksom...

Skrevet

Denne forstod eg ikkje heilt.

Kvifor skal du automatisk få meir lønn når sjefen din har ferie? Det avhenger vel meir om kva oppgåver du har? Det er vel ikkje selvfølge at du tar sjefen sine oppgåver når han er på ferie? Men det kjem kanskje an på kva jobb det er.

Skrevet

Jeg mener om han kan trekke meg i lønn fordi han selv skal ha ferie...det er et lite kontor, jeg er hans assistent. Han har jo MYE fere, jeg har vel krav på 12,5 dager på 50% stilling....

Skrevet

Å, då er eg med. Du har krav på 5 veker ferie. Dvs at du enten må vere på jobb når han har ferie eller avspasere. Er du fast annsatt er du de og følger lovverket. Ver obs på kva som står i arbeidsavtalen.

Skrevet

Men jeg kan ikke være på jobb når han har ferie?Han er lege..... :)

Det er litt kjipt at jeg kanskje må ta ut ferie når HAN skal ha ferie, ike sikkert jeg ønsker det da...har ikke signert avtale ennå, ike fått den heller..noen uker igjen til jeg begynner.

Er det kjipt å spørre om sånne ting?jeg vil nødig virke gjerrig på noen måte...men greit å vite.

Skrevet

Du må nok pent belage deg på at du må ha ferie samtidig som han. Det er jo ikke arbeid til deg der så lenge han ikke er tilstede?!

Skrevet

Enten må du ta ferie når han har ferie, eller så kan du kanskje ta noe kontorarbeid når han er borte?

Jeg har en privatgyn som jobber alene. Han har en sekretær.

Jeg har faktisk møtt henne på tlf et par ganger selv om han har hatt ferie! Ble litt overrasket når jeg hørte "han har ferie ut ..." bla ;)

Lurte faktisk på hva hun gjorde på på jobb.... Men det er ikke min sak.

Har også hatt time hos han en del ganger hvor hun har hatt ferie, og han har ordnet ting selv.

Mulig de har en spes ordning! De har jobbet sammen i maaaange, mange år.

Det høres egentlig ut som om han har en "normal" ferieordning?

Det eneste unormalet er vell at det vil bli 8 uker om en ser på jul og påske som ei uke med fri hver. Men mest sannsynlig tenker han vell fridagene, muligens avspasering el?

Selv om han jobber på egenhand kan han vell ikke ta seg fritt ut med ferie heller?

Skrevet

Det kan jo være at han vil ha deg der selv om han har ferie. Hos fastlegen min har legesekretæren vært på jobb noen uker nå selv om legen har ferie. Hun svarer på telefonen, setter opp timer (og hun gjør sikkert mye annet også!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...