Gå til innhold

Hvor mye veier din treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 17.1 kg. Og lurer på om han er veldig stor for alderen?

Bekymringen for tiden er bilstolen. Han sitter bakovervendt i en bilstol som går til 18 kg, og vi hadde tenkt å ha han bakovervendt en god stund til...

Men kanskje det tar en stund før han bikker 18 kg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guten vår var 14,5 - 15kg då han var 3 år.

Sitter og ser på percentilskjemaene og det eg kan lese utfrå dei er at gjennonsnittstreåringen er 96 cm og 14 kg, men at alt frå 88 cm og 10,5 kg til 103 cm og 19 kg er normalt.

Guten vår var lenge på ca 15kg, i alle fall eit halvt år. No i sommar har han vokst mykje, og lagt på seg eit kg i løpet av eit par mnd :o)

Skrevet

Vi måtte gå over til vanlig BeSafe fremovervendt sete før minstemann var 2,5, nettopp fordi han er veldig stor. Han bikket meteren i fjor sommer, akkurat 2,5 år, og nå, 3 år og 7 mnd, har vi nettopp målt han til 112,5 cm og ca. 20 kg. Lang og slank, men som en gjennomsnittlig 5-åring:-)

Skrevet

Han veier 20 kilo og er 105 cm

Skrevet

Hun blir 4 om 2 mnd, veier ca 15 kg.

Skrevet

Vi måtte bytte til fremovervendt før snuppa ble 3 år, ikke pga kiloene men pga lengden hennes. Hodet begynte nemlig å stikke opp av bilstolen, og da var det på tide å bytte fikk vi beskjed om. Hun veier 17,2 kg nå og er 3 år og 5 mnd og 102 cm. Stor og fin og helt perfekt :)

Skrevet

Min datter på 3 år veier 11,5kg og er ca 95cm høy, mens vår sønn på 5 år veier ikke mer 16kg er ca 108cm.

Skrevet

Min jente er 3.5 ar og veier 17 kg og er 100cm

• 2 uker senere...
Skrevet

Gutten vår var 3 i august. Han er 95,5 cm og 13,3 kilo. han har vært ganske liten hele tiden, men strukket seg godt nå i sommer fra 93-95,5 cm på 2,5 mnd. Klaget over vondt i beina om natten(voksesmerter)

Vekten har ikke kommet etter enda og han kan være ganske så småspist til tider. Han bruker 98 i klær, men det blir ganske mye for stort i vidden på det meste.

• 3 uker senere...
Skrevet

rundt 13-14 kg er jenten vår. vil tro hun er rundt 100 cm.kanskje litt under. hun bruker for det meste 104 i klær nå

Skrevet

Min gutt blir 4 i desember.

Han veier 30 kg og er 115cm lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...