ragazza Skrevet 6. august 2009 #1 Del Skrevet 6. august 2009 Hei Jeg hadde en SA 5. juli, var da straks 6 uker på vei. Var blitt gravid på min første pp. Blødde friskt blod i 4 dager med noen klumper/hinnerester, deretter noen dager med spotting, ingen smerter, hadde kun en telefonkonsultasjon med legesekretær. Testet meg aldri etter SA. Hadde sex igjen med en gang jeg sluttet å blø (blødde totalt ca en uke), og ca annen hver dag i 2 uker. Mandag og tirsdag for litt over to uker siden fikk jeg fullt utslag på EL-test, kun svak strek på EL-test i dagene før og etter mandagen og tirsdagen. 3. dagen etter positivt utslag på EL-testen vistes det ingen teststrek, kun kontrollstrek. TR har til nå ikke kommet. Tok grav test tirsdag og onsdag denne uken (4,5 uker etter SA, første blødningsdag), begge slo ut kraftig med en gang, før kontrollstrek kom til syne. Hva tror dere, er jeg gravid på ny, eller er det HCG fra forrige svangerskap som fortsatt vises på grav test? I såfall, vil man ha EL dersom HCG-nivået i blodet fremdeles er så høyt? Og om det er EL-test som slår ut på HCG, burde ikke da EL-testen være positiv i både dagene før og dagene etter de to dagene jeg fikk positiv EL-test? Blir gal av å ikke få svar på dette, legen min er tydeligvis på ferie, ingen svar å få på telefon... Håper noen av dere har peiling på området... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 7. august 2009 #2 Del Skrevet 7. august 2009 Hei ragazza, Så leit at du mistet, men når tror jeg du re gravid på ny. Hcg kan henge igjen i inntil fem uker etterpå, sa min lege, men det gjelder helst når man mister senere enn du gjorde. Jeg mistet uke 13+6, og min Hcg forsvant etter tre uker. Når du i tillegg har hatt sex annenhver dag etter at du sluttet å blø, kan jeg ikke skjønne annet enn at graviditetstestene dine er til å stole på. Lykke til og gratulerer så masse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140478006
ragazza Skrevet 7. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 7. august 2009 Tusen takk for svar! Håper du har rett Satser på at legen er tilbake over helgen.. Må være tungt å miste etter 12 uker er gått.. Lenge siden du mistet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140478368
småeinsteins Skrevet 7. august 2009 #4 Del Skrevet 7. august 2009 Kan det være at du egentlig ikke mistet? Jeg har hatt tre svangerskap, alle med varierende grad av blødninger, inklusiv friskt rødt blod med klumper, fossblødninger og spotting i flere måneder... Jeg tror at enten så mistet du ikke i utgangspunktet, eller du ble gravid ganske så raskt etter. Uansett: Gratulerer :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140478395
ragazza Skrevet 7. august 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 7. august 2009 hjeeelp, det håper jeg virkelig ikke... tanken har faktisk streifet meg også, men tviler sterkt på det... Fant sent ut at jeg var gravid første gang (3 dager før jeg tror jeg hadde en SA - da var det nøyaktig 6 uker siden sist mens), jeg var sikker på at jeg ikke var gravid da, var sikker på at jeg ikke hadde hatt EL en gang. Og uregelmessig menstruasjon har jeg hatt rett som det er, så så ikke noe unormalt i det... Så fikk sjokk da jeg testet positivt... Hadde vært i bryllup for halvannen uke siden, pluss hatt mitt eget utdrikningslag bare 4 dager før jeg fant ut at jeg var gravid, drukket MASSE... dessuten var det jo sommer og ferie, og drakk jo et par øl daglig.. etter SA`en drakk jeg også litt, men aldri store mengder, og sluttet helt da jeg fant ut jeg hadde EL igjen. Har jo tenkt at det var pga all den alkoholen jeg drakk at det endte i SA, og er jo livredd for å ha ødelagt masse om det plutselig skulle vise seg at jeg ikke hadde noen SA... Men har jo ingen symptomer, verken nå eller første gang jeg testet positivt, dersom jeg ikke hadde noen SA ville jeg jo vært 11 uker på vei nå, og da ville jeg vel merket noen symptomer....? Så, håper virkelig at dette er et nytt svangerskap, og at alt ligger godt til rette for den eventuelle babyen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140478653
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 8. august 2009 #6 Del Skrevet 8. august 2009 Hvordan gikk det, flere positive graviditetstester? :-) Jeg mistet 2.juli. Og det var tungt. Hjelper ikke så mye det med at det er noe galt med fosteret når man mister, og at det er "naturens utvelgelse" og alt det der. Har nok ikke taklet det best i verden, men i dag tror jeg at jeg har fått mensen igjen, etter 37 laaange dager, så da er jeg klar for å prøve på nytt. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140482677
ragazza Skrevet 9. august 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 9. august 2009 hei igjen Jeg klarte ikke vente på mensen jeg, så prøvde på ny med en gang.. har lest så mange plasser at kroppen vet selv om den er klar for å bli gravid på ny, så da satser jeg på det! Var ganske tungt å miste ja, men jeg hadde bare vært klar over graviditeten i 3 dager da det skjedde, fant det ut så sent, så hadde liksom ikke gått skikkelig opp for meg enda da.. Og så hadde jeg jo drukket så mye de ukene jeg visstnok hadde vært gravid, at jeg tror jo det er derfor det gikk galt.. Testet positivt igjen i går ja, veldig sterk strek som kommer frem med en gang, og nå er det jo 5 uker siden SA, så tror nesten jeg er gravid igjen ja.. men veldig redd for å bli skuffet også da. Håper legen min er tilbake denne uken så jeg kan få det bekreftet eller avkreftet.. Håper du lykkes raskt igjen med å bli gravid du også! Prøvde du lenge før SA? Og hva med førstemann? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140486727
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 10. august 2009 #8 Del Skrevet 10. august 2009 Hallo du, og gratulerer igjen! :-) Har du tenkt noe på om du skal ha tidlig ultralyd og sånn denne runden? Takk for lykkeønskinger. :-) På førstemann (fyller snart 2) satt spiren på første forsøk, og på andremann ble jeg gravid med spiral, men oppdaget graviditeten fort, så gikk til legen og fikk tatt ut spiralen (uke 4) og krysset fingrene. Så kanskje det var derfor det gikk galt, hvem vet? Jeg er enig med deg, det beste er å bli gravid igjen med en gang. Men syklusen etter min SA var rar, jeg trodde jeg hadde eggløsning en drøy uke etterpå - kjentes sånn, og da hadde vi sex. Men dagen etter kom det ut mer "greier", som antageligvis hadde sluppet unna utskrapning. Slimhinner, tenker jeg. Blødde lett en drøy uke etter det, og holdt meg unna sex da. Men trodde kanskje det var festeblødning, for kroppen kjentes gravid igjen. Så jeg lot være å drikke når jeg fikk besøk av en venninne jeg ikke har sett på leeenge (som hadde med seg en kjeeempegod flaske vin...), og unnlot å drikke i første ukene av ferien, for jeg var sikker på at jeg var gravid igjen - oppblåst mage, hodepine, ømme bryster, etc. Fikk positiv test også, etter tre uker, men plutselig forsvant alle tegnene - eller det var nok Hcg'en som slapp - og jeg begynte å teste negativt. Hadde sex med mannen min jevnlig når jeg ikke blødde, men ikke like ofte som deg (for bluss, bluss, jeg trodde jo at jeg alt var gravid, så da var det jo ikke noe poeng.... fy meg! ;-) Men så fortsatte de negative CB-testene og på lørdag fikk jeg mensen. Så denne måneden er det ingen nåde for mannen, her skal det pules, tjihi! Det kjipeste med den sene aborten var at jeg - etter å ha tvilt på at jeg faktisk var gravid igjen lenge - endelig da jeg kom over i andre trimester turte å tro det skulle gå bra (underbevisstheten visste kanskje at noe var galt?). Så fortalte det til alle og postet det på Facebook da jeg hadde passert uke 12. Også måtte jeg altså poste aborten der også to uker senere, for orket ikke fortelle absolutt alle det per telefon. Så nå håper jeg at spiren snart sitter igjen, og da skal jeg holde det hemmelig til jeg er i uke 14. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140475069-hcg-niv%C3%A5-etter-sa/#findComment-140489204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå