Gå til innhold

Ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt litt med ammingen, tok tid før vi kom i gang, også utviklet det seg til sår. Har brukt skjold når hun har fått mat i de to siste ukene omtrent, og er litt redd hun ikke vil ta brystet på vanlig måte lengre. Har såvidt begynt å gi uten på ene siden nå. Lurer på om det er andre med samme erfaring?

Og hvor lenge holder/holdt dere 3 ukers gamle unger på å spise i min sånn ca? Og spiste de på begge brystene, eller bare ett ved hvert måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min spiste bare et bryst ved måltid i 3-4 mnd. Spiste sjeldent lengre enn 7-10 min. Fin vektoppgang.

Skrevet

10-15 minutter, og noen ganger litt lenre. Men han sovner hver gang han spiser, så hvor lenge han egentlig spiser vet jeg jo ikke.

Nå holder han på å spise seg opp (er 6 uker), og da er det ca 10 min på hvert bryst og opptil 4-5 omganger.. Så det tar sin tid...

Skrevet

Jenta mi er 3 uker nå og spiser opptil 10 min på hvert bryst. Det varierer litt med tid på døgnet hvor lenge hun spiser. Noen ganger er hun fornøyd etter 5 min, og kun ett bryst, men vil da ha oftere.

Skrevet

Min lille gutt på tre uker spiser opptil en halvtime på hvert bryst, og så gjerne det han begynte på igjen før han er fornøyd... Samme med storebror, så produserer storspiste gutter som vekser som fy! Men, om dagen holder ofte et bryst i 15-30 min :) Anbefaler deg å gå inn på ammehjelpen sine sider, mye nyttig info der - lykke til! :)

Skrevet

Har fått noen bittesmå klumper på det brune rundt brystvorten, de svir litt. Er dette noe farlig?

Skrevet

min var ikke sterk nok til å spise alt fra pupp selv i noen mnd. Brukte flaske ved siden av og deretter avvenning av flaske og over til kun pupp.

måltidene tok ca 20 min på hver pupp før flaske.

for å unngå brystproblemer anbefaler jeg å amme begge bryst på hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...