Gå til innhold

HCG-nivå etter SA

ragazza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde en SA 5. juli, var da straks 6 uker på vei. Var blitt gravid på min første pp. Blødde friskt blod i 4 dager med noen klumper/hinnerester, deretter noen dager med spotting, ingen smerter, hadde kun en telefonkonsultasjon med legesekretær. Testet meg aldri etter SA.

Hadde sex igjen med en gang jeg sluttet å blø (blødde totalt ca en uke), og ca annen hver dag i 2 uker. Mandag og tirsdag for litt over to uker siden fikk jeg fullt utslag på EL-test, kun svak strek på EL-test i dagene før og etter mandagen og tirsdagen. 3. dagen etter positivt utslag på EL-testen vistes det ingen teststrek, kun kontrollstrek. TR har til nå ikke kommet. Tok grav test tirsdag og onsdag denne uken (4,5 uker etter SA, første blødningsdag), begge slo ut kraftig med en gang, før kontrollstrek kom til syne.

Hva tror dere, er jeg gravid på ny, eller er det HCG fra forrige svangerskap som fortsatt vises på grav test? I såfall, vil man ha EL dersom HCG-nivået i blodet fremdeles er så høyt? Og om det er EL-test som slår ut på HCG, burde ikke da EL-testen være positiv i både dagene før og dagene etter de to dagene jeg fikk positiv EL-test?

Blir gal av å ikke få svar på dette, legen min er tydeligvis på ferie, ingen svar å få på telefon...

Håper noen av dere har peiling på området...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg mistet i sa i uke 7, blødde jeg ca en uke og uka etter var fikk jeg eggløsning og 2 uker etter det så testa jeg positivt, og gutten min er nå 2,5 år, så meget mulig du er gravid igjen, ta kontakt med legen din og få tatt hcg målinger i blodet så får du svar ganske fort om det er stigning eller synkende

Skrevet

tror du er gravid ja... HCG falt kraftig på meg når jeg hadde en SA(6 uker)... fra 780 til 9 på tre dager...så er det en kraftig strek betyr det vel at du har masse hormoner i sving...så da vil jeg tro det ja...:)

Når det gjelder EL test så har jeg ikke greie på det...

Lykke til og gratulerer sier nå jeg:)

Skrevet

jeg hadde SA idag:( jg spurte legen idag om dette tema.. hun sa at opptil 2 uker kan dt vises på testen.

gratulerer kan man da kanskje si...lykke til, misunner deg

Skrevet

Trist å høre at du også mistet.. men sannsynligheten er stor for å bli raskt gravid igjen etter en SA! :) Lykke til med prøving på ny!

Jeg har ennå ikke vært til legen, men har fått time på onsdag. Gruer meg.

Er livredd for at det har gått galt igjen. I ca 2 uker har jeg spottet nå, av og på. Bare bittelitt brun utflod en dag kun på papiret, så et par dagers opphold, så brun utflod på ny...slik i 2 uker!! er DET normalt da??? Frykter at jeg har hatt en MA. Går rundt og bekymrer meg hele tiden for dette. Kommer til å knekkes helt om det har gått galt igjen...Da tror jeg det er noe galt med meg. Noen som har opplevd dette? Positiv eller negativ erfaring med spotting under graviditet?

Har ikke hatt noen smerter da. Men heller ikke de store symtomene.. Litt ømme bryst, men lurer på om det bare er noe jeg innbiller meg.. at de ikke er ømmere enn de bruker å være..

Skrevet

Hei ragazza, jeg vil bare nevne at jeg har en venninne som i sin siste graviditet blødde med ujevne mellomrom fra uke 10 til uke 28, og hun har nå en nydelig og helt frisk liten datter.

Spotting er ellers helt normalt, spesielt siden det er kort tid siden SA, men kort tid betyr slett ikke at det behøver bli problematisk igjen. Jeg krysser fingrene for deg at alt er i skjønneste orden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...