Gå til innhold

Er det greit å ha sommer sol til kl 20...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikler på nytt hus (vi er i gang med salg her vi bor nå) Her vi bor nå har vi sol til 18.30 på sommeren... og det har plaga meg helt fra vi flytta hit....

Huset i seg selv er nærmest perfekt for oss, så spørsmålet er hvor viktig det er å ha sol lenger?? Og hvor mye lenger er det egentlig mulig å ha sol??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vil tro det er greit, håper i hvertfall det, for der vi skal bygge vil vi ha sol til 21-22 om kvelden... Blir vel litt varmt der den evt treffer soverom, det er det eneste negative jeg kommer på.

Skrevet

Vi har sola til ca 20.... Godt å sitte ute, men det er ikke like godt på soverommet! VARMT! Ungene svetter seg i søvn hver kveld når det er så varmt... Så det er jo noe å tenke på.... Men med soverom i skyggesiden er det jo godt med kveldssol! :)

Skrevet

Bodde i blokk da jeg vokste opp og der hadde vi sol til nærmere halv elleve på de fineste sommerdagene. Fint det, men sykt varmt i stua som hadde vinduer den veien ;o)

Nå har vi sol på terrassen til mellom 19 og 20 og det passer egentlig fint. Det er fortsatt lyst, men ikke direkte sol med mindre jeg flytter meg helt ut til verandarekka. Savner det ikke voldsomt.

Skrevet

Der jeg bodde før (barndomshjemmet mitt) er solen oppe til 2130 -2200. DEILIG.

Her jeg bor nå er dedn borte innen 14... Forsvinner bak en annen blokk, på baksiden av huset.

Til 20..? Det er litt opp til deg, lenger enn 1830 iallefall :o)

Skrevet

Vil jo ha sola lenger på andre siden av huset, er bare verandaen som har sol til max kl 20....

Annonse

Skrevet

Vi har sol inn på soverommet fra 5-6-tiden på morgenen på sommeren og så flytter den seg til stua og står der til den går ned seeeeeent på kvelden. Jeg elsker det, deilig med varm veranda, må bare ta ned persiennene i stua så det ikke blir helt dust varmt :o)

(liker ikke den delen med sol på soverommet så tidlig men...)

Skrevet

OK, tusen takk for mange svar =)) vi må bygge om hele 2.etasje (må ikke men vil) så da kan vi jo planlegge å ha badet på den varmeste siden og soverommene på de sidene der sola er tidligere på dagen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...