Gå til innhold

Jeg blir så sint, så sint!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag er jeg snart 3 mnd på vei og skal ha en baby. Jeg er 22 år, har en forlovede og en god jobb. Det er slik min siviltilstand er i dag.

For over 3 år siden, i april 2006, var ikke min situasjon slik. Jeg var 19 år, gikk på skole, hadde en deltidsjobb og hadde kjent barnefaren siden desember 2005. Vi var ikke sammen, og når jeg 2. mars fant ut at jeg var gravid, var det ikke snakk om noe mer mellom oss to.

Når man sitter der med testen i hånda begynner man å tenke. Og når man tenker så mye, så må man nesten ha noen å snakke med. Det er bare så synd at jeg snakket med feil mennesker.

"Når man er over 18 år er man en voksen og bør ta ansvar for sine handlinger", "det er et liv" osv osv osv. Bullshit!

Det er dette som gjr meg så sint. Det at hva andre tenker om mener skal ha så mye å si for alle dere som nå går rundt å lurer på hva dere skal gjøre. Jeg tror det nemlig bare er en (muligens to, hvis du har fortalt det til barnefar) som kan finne ut av hva man bør gjøre.

Jeg fortalte det til barnefaren, jeg trodde faktisk at jeg skulle beholde det. Jeg var 19 år, jeg var "voksen" og ja, jeg tror så absolutt jeg hadde blitt en flott mor. MEN...

Men jeg kom til å være alenemor, hadde ingen sikker jobb og skulle plutselig forholde meg til en barnefar jeg egentlig ikke kjente og hele hans familie. Jeg ville måtte dele deler av mitt liv og et barn med en gutt jeg ikke visste om jeg lenger ville delt en kopp kaffe med engang.

Så jeg gikk til legen min som ordnet opp for meg. Under to uker etter våknet jeg på oppvåkningsrommet på sykehuset. Ikke en tåre, ikke en vond tanke. Jeg tok ansvar for mine handlinger og gjorde det beste ut av det.

Jeg tror det mange andre jenter gjør "feil" er å overanlysere temaet abort i ettertid. Hvis man tviler på valget før man tar aborten tror jeg kanskje man skal tenke seg om en gang til. En abort er en abort.

Det er et valg man tar hvis man føler at det er til det beste. Og uansett hvorfor man føler at det er til det beste, så tror jeg man aldri må vike ved den tanken i etterkant.

Jeg er glad for at jeg tok en abort. Selv nå, når jeg skal bli mamma vet jeg at jeg gjorde det riktige valget den gang. Denne gangen var det nemlig ingen tvil for min del.

Det finnes så mange grunner til å ta en abort, og jeg er glad dere har det valget. Ta vare på dere selv både fysisk og psykisk i tiden fremover til aborten og etter. Finn på ting med venner og andre personer som støtter dere og prøv å ikke tenk så mye over valget dere har tatt.

Lykke til videre :)

Fortsetter under...

Hei,og takk for et flott innlegg!

Lykke til med din nåværende graviditet!

Jeg har selv-og er-alene med barnet mitt.Valget nå blir en abort.Valget er mitt og bare mitt..,det ER tøft å være alenemamma.Jeg har periodevis slitt voldsomt for å få livet til å gå ihop.Og da tenker jeg IKKE på tid til å være med venner,gå på byen og det å gjøre ting alene..

Nei;jeg snakker om å ta utdannelse,jobbe og å følge opp et barn.Uten hjelp fra noen egentlig..

Ble kjempeglad da jeg leste dette..klem og takk!

Jeg er SÅ enig! Unge mammaer oppfordrer andre unge til å beholde, de nekter å indrømme at det er tøfft! Selv fikk jeg min første når jeg var 16 år, og vi har klart oss vi, men gud å hardt det til tider har vert. Var perioder jeg bare falt sammen i gråt etter ungen var i seng, var så lei meg, så "ikke klar for dette" Jeg har jo aldri, aldri angret på at jeg fikk han, men er ikke sikkert jeg hadde gjort det samme. Og kommer ALDRI til å oppfordre unge jenter til å beholde for å "ta ansvar" Som du sier=)

I dag har jeg samboer, leilighet og jobb. En jente på 10 mnd og en spire i magen. Pluss fortsatt min herlige sønn på 5 år. Er lykkelig og livet smiler til meg. I disse omstendighetene er det FLOTT å få/ ha barn!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...