Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 samboeren min har begynt å ha ett enormt sinne...han gjør små ting med gjevne mellomrom som gjør meg sjalu...som å sove over hos venninner etter en tur på byen osv...nå har jeg begynt å ta opp tingene med han...første gangen endte det med at jeg fikk en kul i panna...andre gangen fikk han beskjed om at han snart får valget mellom meg og henne...da tok han tak i meg og kasta meg i bakken. nå har jeg egentlig blitt redd for han. er jentungen slitsom og jeg merker at han blir sint, tar jeg heller over....virker ikke som hhan ikke angrer heller...jeg sov hos ei venninne den natta han kasta meg i bakken, dagen etter fikk meg melding om jeg hadde noe og si til det som skjedde kvelden før, som om det var JEG som skulle be om unnskylding. eneste han skrev var "unnskyld for at jeg dytta deg"....så skylder han på at jeg falt pga høye hæler på skoene mine...det er BULLSHIT! hadde vondt i skulderen der han tok tak flere dager etterpå...var heldigvis flere som så dette, ettersom det skjedde utenfor ett utested...nå tør jeg ikke ta opp noe med han, i frykt for sinne hans...men er det rart man etterhvert blir sjalu og kontrollerende, når han gang på gang skrus av tlf sin og sover borte?? problemene ler når han drikker, han har lovet og drikke mindre og det har fungert en stund, men nå er altså ting verre enn noen gang! er han en av de typene som er voldelige om aldri kommer til å forbedre seg? har pratet med eksen hans også. hun sier at han var fryktelig sint da de også var sammen, men at han heller gikk løs på speil og gjenstander. rørte aldri henne, selvom hun av og til ble så redd at hun bare løp fra han....Hun har nå rykte på seg for å være sjuk i hue sitt, men skjønner etterhvert at det er han som har drevet henne til å bli sjalu og kontrollerende.......
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Ja, han kommer til å slå igjen. Han har brutt en bariere med å slå deg. Han kommer til å slå igjen og han kommer til å slå hardere. Han må innse at han har et problem å søke behansling for det. Mange menn sier unskyld og prøver alt for å gjøre det godt igjen. Det er ikke nok. Kun profersonell hjelp hjelper! Søker han ikke behandling, må du komme deg unna. Du fortjener en mann som ikke slår. Alt for mange jenter har ikke selvrespekt nok til å kreve å bli behandlet riktig. Husk, kjærlighet skal ikke gjøre vondt - kjærlighet er bare godt - man gjør hverandre til bedre mennesker!! Jeg snakker av erfaring - jeg kom meg bort fra min første kjæreste. Det tok meg 1/2 år og innse at jeg måtte det. Smertefull prosess!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Kom deg bort! Han kommer til å slå igjen. Finnes det noen du kan bo hos litt? Familie/venner? Har dere barn? Ta dem i så fall selvfølgelig med deg. Dette fortjener du ikke! Ingen skal bli behandlet slik. Kanskje forstår han at han må forandre seg, kanskje ikke. Men kom deg bort, før det blir verre!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Jeg regner med dere har barn siden du legger dette innlegget inn på 'Småtroll 2-3 år'. Ja, jeg tror han kommer til å vise voldelige tendenser også i fremtiden - og at de vil forverre seg om han ikke får profesjonell hjelp. Om dere også har barn sammen, har du en plikt overfor barnet å ta han/hun vekk fra en potensiell farlig situasjon. Et lite barn veldig trygghetsavhengig, og merker fort om mor føler seg redd og utrygg, noe som vil smitte over på barnet. Jeg håper du gjør noe med denne situasjonen så fort som mulig, det er ingen vits i å vente for å se hvordan det utvikler seg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Herregud! E det et tulleinnlegg eller!!? Om han er voldelig m ungen så er det jo delvis ditt ansvar som ikke flytter derifra! KOM DEG DERIFRA, er jo eneste tipset en kan gi,la han heller ikke ha ungen aleine,for at det skal skje er det etater som kan hjelpe! Hilsen 3barnsmor på over 30år som jobber i helsevesenet.
ifie Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Uff, dette syns jeg høres skremmende ut! Håper du greier å komme deg der fra så snart som mulig! Flott at du greier å beskytte jenta di! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Jeg bodde sammen med en voldeelig mann. Og ja han kommer garantert til å være voldelig igjen. Jeg skjønner godt hvis du synes det er vanskelig å gå ifra ham. Jeg hadde veldig problemer med å slite meg løs.....skjønner ikke hvorfor nå. Men den gangen så var jeg så glad i ham. Til tross for at han banket meg....merkelig. Vi hadde ikke barn sammen, så din situasjon er nok anderledes. Til alle dere som ikke forstår hvorfor hun fortsatt er sammen med ham: Man skjønner ikke hvor sykt et sånt forhold er før man er oppe i det selv. Det er ikke lett å gå ifra. Lykke til, håper du klarer å slite deg løs en gang, eller at han begynner å behandle dere med respekt
eplepeple Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Jeg som skrev dette over. Send meg en personlig meldig dersom du trenger å "prate" med noen som har vært igjennom det som du opplever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå