Sjørøver *TALL PREGNANT* Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Hva gjør man på denne timen? Skal man ta med noe? Tar dere med pappan? Redd for å gjøre feil
♥Bubble♥ Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Har også første legetime i morgen er da 11+2 De undersøker blodtrykk, noen tar en GU og blodprøver. Ta med en urinprøve de sjekker den også Jeg skal ta med min mann
LillePersille88 ? Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Jeg har første time på mandag, da er jeg 12 fullgåtte uker:) Jeg skal i alle fall ta med pappan:) Og urinprøve selvfølgelig;)
MissMe*med*lillegutt Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Jeg hadde første legetime 9+6 (er nå 11+5), men hadde ikke med pappan. Det eneste som ble gjort var å skrive helsekort, måle blodtrykk, ta urinprøve og blodprøver.. Ikke akkurat spennende for min bedre halvdel hvertfall:P Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva dem ønsker å gjøre
småen og smulan Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Når jeg gikk gravid med sønnen min hadde jeg en super førstesjekk hos legen. Det ble tatt blodprøver, urinprøven ble sjekket, blodtrykket ble målt og legen foretok en gu. Etter dette fikk samboeren min komme inn og helsekort ble ferdig utfyllt. Deretter snakket vi mye med legen om forventninger, hva som kom til å skje videre, søknad om fødeplass, hvor man ønsket kontrollene fremover osv. For meg, og også for samboer, var dette en veldig lærerik tur til legen. Denne gangen var jeg alene til legen, noe som kanskje var like greit etter den opplevelsen. Da gikk alt veldig fort, ingen gu, fikk helsekortet som jeg ble bedt om å fylle ut stort sett selv osv. Håper at du får en fin førstetime dersom det er første gang du er gravid. Ta med urinprøve. Tenk gjennom om du har noen spm og skriv de ned slik at du kan få svar på mest mulig når du er der. Første gang man er gravid er det mye man lurer på og det er ofte beroligende å få svar på mange av spørsmålene. Lykke til på kontroll:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå