Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde en SA 5. juli. Blødde friskt blod i 4 dager, ingen smerter. Deretter litt spotting inntil en uke var gått. Mandag og tirsdag for 17 og 16 dager siden fikk jeg positiv EL-test. EL- test var negativ både før og etter disse to dagene. Sengekos søndag, tirsdag, onsdag og torsdag.

Det jeg lurer på er om man vil få EL dersom det fremdeles er så høyt HCG-nivå i blodet at det slår ut på en grav.test?

Jeg testet postivt på grav test både tirsdag og onsdag denne uken, og har ikke fått noen mens. Er jeg gravid på ny, eller er det enda HCG fra forrige svangerskap (nå 4,5 uker siden SA, første blødningsdag) som slår ut på testen? Testen slo ut raskt begge dagene, kraftig strek, kom lenge før kontrollstreken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk hørt om noen som har brukt El test som graviditets test. som nødløsning. så det er vel mulig at den måler hcg nivået fra forrige gang??

Skrevet

4,5 uke er lenge etter å slå ut på grav.test. Hvor langt var du på vei? Sjekka med el-test etter grav-test denne gangen bare fordi jeg lurte og el-test slo ut pos på hcg rundt ikm.

Skrevet

Jeg var nesten 6 uker på vei.

Jeg har også hørt at EL-tester kan slå ut positivt ved høyt hcg, men burde ikke EL-testen i såfall slå ut både før og etter de to dagene den var positiv da? 3 dager etter den positive EL-testen (fredag for snart 2 uker siden) viste EL-testen ingen strek i det hele tatt (de andre gangene før og etter var streken svak i forhold til kontrollstreken) Kun mandag og tirsdag den slo ut fullt!

Takknemlig for svar :)

Skrevet

jeg vil jo absolutt tro at du er gravid igjen:) ellers ville, som du sier, el-testen slått ut før og etter disse to dagene også:) kom deg ned på legekontoret å få det bekreftet:) gratulerer med spira

Skrevet

virker som om legen min er på ferie, prøvd å ringe mange timer i dag, ingen svar...

hmmm, blir gal av å ikke vite dette her...

tør ikke glede meg sånn over det i tilfelle det fortsatt er hcg igjen fra forrige svangerskap...

Skrevet

mener å ha hørt el bare slår ut tidlig. Jeg kan teste en i morgen jeg:) Se om den slår ut. Men om du har testet pos på el i 2-3 dager og så neg. så høres det da ut som du da har hatt el?

Mulig jeg er litt trøtt her nå....

(orker ikke gå tilbake og inn igjen) Du hadde testet pos på grav-test?

Skrevet

Ja, testet sterkt positivt med en gang både tirsdag og onsdag denne uken, fremdeles ingen TR. EL-test slo fullt ut 2 dager for 2,5 uker siden nå, EL-testen var negativ både dagene før og etter disse to dagene.

Håper du har rett :) Satser på at legen er tilbake over helgen.

Takk for svar! :)

Skrevet

Jeg sier bare... GRATULERER! Er sikker på at du er på tjukka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...