Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Min samboer og jeg tar dette dødsfallet veldig hardt, da min svigerfar virkelig er verdens beste og snilleste mann. Min samboer vil selvsagt ha meg ved sin side, men vilke rettigheter har jeg i forhold til fri fra jobben med eller uten betaling? Har snakket med jobben, men de visste ikke og måtte sjekke opp. Eller har jeg kunn rett på fri i forbindelse med begravelsen? Hilsen ei som er svært trist;(
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 klart du har rett til fri i forbindelse med begravelse - og ihvertfall når det er snakk om nære slektninger. De er bra frekke på jobben din hvis de ikke gir deg fri.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Det er ingen selvfølge å få fri til begravelse. Jeg jobber på et av landets sykehus, der er regelen at man bare har krav på fri til begravelse hvis det er foreldre eller søsken som er døde. Hvis det er tanter, onkler, besteforeldre eller andre må man avspasere eller bytte vakt. Syke regler. Håper det ordner seg for deg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Du har ikke rett til noe fri utenom begravelsen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Vet ikke om du har rett på fri for begravelsen en gang, når det ikke er din "nærmeste" familie (ektefelle, barn, foreldre, søsken).
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Dersom du føler at du psykisk ikke er i stand til å jobbe akkurat nå, så er det mulig å få en sykemelding av legen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Ut i fra egen erfaring så er jobb ganske så lurt å gå på. Da pappa døde, på en fredag.... tok jeg selvsagt fri den dagen og lørdagen. Men på mandagen gikk jeg på jobb..... Det er veldig vondt å sitte hjemme og vente på en begravelse. Det skjer liksom ikke stort etter at man har vært hos begravelsesbyrået og planlagt begravelsen. Jobben får en liksom til tenke på noe annet for en stakket stund, vel er det trist og ja jeg gråt på jobb rett som det var, men alle visst jo hva som hadde skjedd... Ta et par tre sykedager, fri til begravelsen får du helt sikkert. Ellers går det jo fint an å ta ferie.. Beklager tapet deres, føler absolutt med dere...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Det er dessverre ingen selvfølge å få fri siden dere bare er samboere og ikke gift. Jeg mistet svigerfaren min for 4 år siden (han var bare 47 år) og jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk fri, men fikk snakket sjefene til fornuft. Sjefer er ofte for opptatt av lover og regler å glemmer at vi er mennesker med følelser. Samboeren din trenger støtte nå så hør om du kan få ta deg litt fri. Samboeren min ville fort tilbake på jobb som anonym over skrev så kan det være mye bedre enn å være hjemme. La han styre løpet nå og bare støtt han i de besluttningene han tar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå