frk.slappav! Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Først må jg få si at dette er første gang jeg registrerer mg, og skriver et innlegg på en side noen sinne. Men nå var jeg nødt til å si noe. Da jg fødte min førstefødte i mars, var hun helt perfekt, på tross av at hun ble født med klumpføtter og hoftene ute av ledd, som et resultat av en svært rask og vellykket setefødsel. Men kanskje også pga dette noe lenger sykehusoppholdet, fikk vi aldri heller til ammingen. Jenta vår ble utålmodig, og ville rett og slett ikke ta puppen. Men jg hadde masse melk, og var supermotivert på å amme. Enden på visa var at jeg fullamma Hanna, via pumpe med flaske, i fire måneder. Og det uten at det var noe stress for meg! Hanna fikk i sg det hun skulle ha, men nå er den perioden over. Nå er det MME for alle penga. Og da er spørsmålet? Hva er stresset? Hanna er nå fem mnd., og får alle måltider som ferdigblandet MME og noe grøt. Uavhengig om vi er på hytta på Hvaler med brønnvann eller hjemme - alt ordner seg! Hvis man bekymrer sg mer f or temperatur og sterelisering av flasker, enn av å kose sg med babyen,og å se om den har det bra, er det et problem i sg selv. Hva er d dere stresser med? Kos dere, d blir bra folk av d fleste
Prusseluskan Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Så flott at det ordnet seg for dere, og at du er fornøyd med flasketilværelsen:) Og ja, vi kan nok alle prøve på senke skuldrene litt innimellom. Når det er sagt synes jeg ikke vi skal glemme at vi er alle forskjellige og har ulikt informasjonsbehov og "bekymringsnivå" At en synes det er superenkelt å pumpe betyr ikke at alle synes det, at en har masse melk betyr ikke at alle har det, at en ikke har behov for litt støtte og informasjon betyr ikke at slik informasjon er unødvendig, og at en ikke bekymrer seg for vannkvalitet betyr ikke at det er feil av andre å gjøre det. Du har helt rett, vi må prøve å slappe av litt, og ikke minst kose oss med babyene våre, men jeg synes vi skal få slippe å høre at "jeg klarte det kjempefint, derfor skjønner jeg ikke at du synes det er vanskelig". Dersom ammingen hadde gått knirkefritt, hadde du sagt til de som strever med ammingen at de bare må slappe av, det er jo så lett? Nei, la oss få lov til å bekymre oss litt her inne dersom vi har behov for det, så kan vi senke skuldrene litt ellers:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 vel.. jeg klarer faktisk å reise på tur ilag med babyen SAMTIDIG som jeg sørger for riktig håndtering og hygiene mtp flaskemating.
eplepeple Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 la meg bare få skyte inn at helsevesenet propper oss nye mødre fulle av ammeinfo og hvor viktig det er å amme. Når man da ikke får til ammingen av en eller annen grunn, så føler man naturligvis på det..... En annen ting er at info om mme, sterilisering osv. er stor på nettet. Og det alle nettsider nevner er at bakteriene i flasken kan føre til sykdom og i værste fall død hos barnet. Det er nok derfor vi bekymrer oss litt...men bare litt da Nå må du huske på at du er inne på en side som tar for seg flaskedilemmaer, Frk Slappav he he he )
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Fint at du slapper av da! Stresser ikke stort med min flaskegutt jeg heller, som for øvrig også ble født i mars, men husk at det er ikke alle som kan bruke de ferdigblandede boksene med mme. Min spiser f.eks bare collett mme. Og da blir det straks litt mer stress med brønnvann som må kokes, termoser som må være med på tur for å ha til "blandevann" osv osv... Men vi har vært i legoland i sommer vi! Ikke noe stress, bare litt ekstra å dra på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå