Gå til innhold

Hvor mange uker er jeg på vei? :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har vært her inne før, har en datter på snart 5 år :)

Nå har jeg tatt en positiv grav.test (tok i går). Første dag i siste mens var 4.juli og siste dagen var 10. eller 11.juli. Hadde ubeskyttet sex med kjæresten min natt til 26.juli, og vet at dette var dagen jeg ble gravid - rett og slett fordi det er den eneste gangen jeg kunne blitt gravid :)

Jeg skjønner ikke helt dette med å regne ut hvor langt jeg er på vei - noen som kan hjelpe?

Prøvde kalkulatoren... Den datoen som kommer opp i boksen med antatt befruktning, skal den være 25. eller 26.juli da?

Ellers lykkelig og glad - og veldig ømme bryster! :) Hihi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg er 3 uker + 4 dager.....? Ikke så mye, dessverre... Kommer til å engste meg en gooood del i allefall de neste ni ukene!

Skrevet

Gratulerer!! :-) Må jo spørre, var det kun den gangen dere hadde sex eller kan det ha skjedd selv med prevensjon? Synes det var veldig rart med så lang tid mellom siste mens og befruktning, men vi er jo alle forskjellige. Lykke til uansett:-)

Skrevet

Du kan jo hatt sen el:) Du regner fra første dag i siste mens. Altså taste inn 4/7. Så da er du lenger på vei;) Jeg er 5+0 i dag og hadde siste mens 2/7. (regner mer riktig termin på babyverden etter hva jeg har hørt)

Kan være greit å ha i bakhodet at ul-termin kan sette deg litt tilbake. Om du hadde sen el og vet at du ble befruktet da etter 26 (var det det?) Menstermin går man utfra frem til ord.ul i uke 18-20.

Skrevet

Hei, og gratulerer!!

Siste mens var 4juli... Sånn som legene regner er det: 4juli+7 dager= 11juli. Juli-3mnd=april... Altså: 11April-2010 har du termin.

Men utregningen her på BIM regner termin til 13 april, så se uansett på ul-termin. Jeg kan tro at du har blitt befruktet før du tror du ble, for EL ligger normalt innenfor 9-16 dager innfor siste mens. din ligger på 22 dager. Det finnes sikkert mulighet for sen EL som nevnt her..så gå utifra 11 april frem til UL eller Legetime:) da er du ca rundt 4+5 dager på vei

Skrevet

Takk for svar!! :)

Hmmm, forvirrende dette her... Hehe :P

Har gått på p-sprøyte, og har som resultat av det ikke fått mensen hver måned (kun i begynnelsen). Så jeg vet ikke noe om hvor lenge jeg har den, hvor lang tid det går i mellom eller hvor lang eggl.periode jeg har...

Jeg er ganske sikker på at det må ha skjedd den datoen jeg skreiv, kan ikke huske at vi ikke har brukt kondom de andre gangene...... Hmm. Mulig at vi ikke har brukt kondom i begynnelsen av samleiet, og så tatt det på etter en liten stund... Er ikke sikker! Hukommelse er en fiiin ting, ikke sant.... ? ;P

Skrevet

Syns jeg har veldig ømme bryster til å bare skulle være 3,4,5 uker på vei.... Er det mulig?

Og når jeg tok grav.test 4.aug (1 mnd etter 1 dag i siste mens) var det ikke med morgenurin - det var med midt på dagen urin (hadde ikke vært å tisset på kun to timer). Så skal det vises så godt på en grav.test om jeg kun er 3,4,5 uker på vei?

Er det mulig å ha mensen eller "mensen" i ca en uke, selv om man er gravid....??

Kjenner meg også trøtt om dagen, men det kan rett og slett bare være varmen pluss opp om morgenen og en liiiiten tur på jobb.

Anybody...? :P

Skrevet

hvis din 1 mensdag forrige gang var 4 juli er du 4 uker og 5 dager ( 4+5) og i din fente uke ;)

Skrevet

femte selvfølgelig....

Skrevet

Ja du kan både ha ømme bryster (jeg oppdagaet det på brystene, og det var flere dager før jeg skulle hatt mens). Testen fra CB skal kunne slå ut 4 dager før mens, på morgenurin, men også hvis du har høy konsentrasjon av hcg i urinen senere på dagen. Det er "anbefalt" å ta med morgenurin, da det er større sjangs for at det slår ut.

Du kan ha "menslignende blødninger" selv om du er gravid. Dette er ikke veldig vanlig, men hvis du leser litt på disse sidene, vil du se at det skjer nå og da ;)

Lykke til!

Skrevet

Håper på å få en liten legetime snart, kanskje finne litt mer ut av hvor langt jeg er på vei! :) Hiihi.

Skrevet

Som en del andre her allerede har sagt, så var det jo ganske stort sprang mellom forventet el og din antatte befruktningsdato. Det er ikke mulig at kondomet dere har brukt har sprukket eller no og at befruktning skjedde før??

Skrevet

Var hos legen i dag. Lærte at det ikke er eggl. som følger mensen, men omvendt. Så at eggl. min virker som at den var litt sent stemmer ikke... Mensen følger eggl., og kommer 14 dager etter eggl. Så legen mente ata jeg kanskje hadde lange sykluser - litt vanskelig å si i og med at jeg har gått på p-sprøyte og ikke har hatt mensen da.

Men jeg ble enten gravid den 25/26. og da er jeg vel i min fjerde uke nå, eller man teller fra første dag i siste mens og da er jeg i min femte uke...

:)

Skrevet

Hehe, lurer visst fortsatt jeg...:P

Tok graviditetstesten 10-11 dager etter den dagen jeg trodde jeg ble gravid - er det for tidlig til å slå ut en test? Spesielt siden jeg ikke brukte morgenurin. Brukte har-ikke-vært-på-do-på-maks-to-timer-og-midt-på-dagen/ettermiddagen-urin...

Pluss at jeg hadde veldig ømme bryster ca tre dager før jeg tok testen - altså ca åtte dager etter den dagen jeg trodde jeg ble gravid.

Er dette mulig?

Skrevet

Tror brystene var ømme ca 5 dager før jeg tok grav.testen, altså ca 5 dager etter den dagen jeg trodde - dette er vel ikke mulig? Ting har jo ikke begynt å skje noe særlig ennå da.......? Er det vel?

Skrevet

Ingen som vet.....?

Men i og med at jeg tok en neg. grav.test dagen før jeg fikk mensen, så kan jeg ikke være så langt på vei - det vet jeg:) Blir bare litt nysjerrig - tenk at kroppen min finner det ut så og si med en gang...!!? :) Hihi.

Skrevet

Jeg testet positiv 3 dager før IKM kl. 11 om kvelden så det går nok :)

Vi jenter er så utrolig forskjellige, noen tester positiv tidlig og noen tester sent. En vennine av meg testet ikke positivt før det var gått 3 dager over IKM med morgen urin, mens jeg 3 dager før rett før leggetid :)

Skrevet

Hihi, rart det der! :)

Får bare håpe at alt går bra!! *krysserfingreogtær*

Er du langt på vei da?:)

Skrevet

Er veldig rart :)

Bare så synd at venninen min mistet sin da :( Vi hadde ermin samme dag :(

Jeg er 11+3 i dag :) Krysser fremdeles fingre og tær for at dette skal gå bra :) Hadde en SA i påsken, men har virkelig troen på dette svangerskapet :) Har sett knøttet 2 ganger og hørt hjertelyden 3 ganger :)

Heldig du var som dle gravid så kort tid ettet P-sprøyte slutt. Da jeg gikk på P-sprøyten hadde jeg ikke TR før det var gått 1 år etter jeg sluttet med den.

Skrevet

Off...:( Ennå ikke opplevd noe sånt, jeg - heldigvis!

Skulle ønske jeg var like langt på vei som deg, hehe. Ikke bare 5-6 uker:P Laaang vei igjen før jeg kan føle meg trygg. Men jeg prøver å la være å tenke på alt som kan skje. Og skjer det noe, så var det vel til det beste.....

Gleder meg til jeg får høre hjertelyd og sett h*n!!!

Har ikke gått fast på den den siste tiden, sikkert derfor..

Hvor tidlig kan lege/jordmor høre hjertelyd??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...