Gå til innhold

forstuet tå, eller ett brudd. Kordan merker man forskjell??? Noen som kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har atter en gang vert uheldig, sklei i trappa og donka tåa. Var ikke så vondt. Dvs ikke så lenge... Og så ble tåa blå/svart/rød... Er ikke så godt å bevege tåen, men jeg tenker ikke brudd... Så prater jeg med mamman min , hun sier at det er ofte det går litt tid før det blir vondt.vondt... Og då lenge at jeg er så blå, så er det et tegn på brudd... Hm...

Skrevet

jeg har gjort akkurat det samme som deg i dag... her var det kjempevondt med det samme, og det pleier det jo å være når man slår tåa inn i noe. Det går jo også vanligvis over igjen ganske fort, men det gjør vondt å tråkke på den.

Vet heller ikke om det er brudd (tror egentlig ikke det), så jeg henger meg på deg og håper noen kan gi noe tips...

Skrevet

Jeg dunket tåa mi og det gjorde vondt. Spurte en legevenninne og hun sa at de uansett ikke setter på noen gips om det er brukket. Så jeg gadd ikke sjekke det opp jeg, humpet omkring i 6-8 uker, så ble det da bra til slutt igjen... :o)

God bedring!

Skrevet

Tror egentlig ikke det spiller noen rolle....de gjør ingenting med det uansett. Jeg har gjort det samme som deg to ganger, der den mest sannsynlig har vært brukket. Det går over til slutt, men nå sist gang tok det nesten ett år før jeg vat helt bra. Ikke vondt hele tiden, men dersom jeg dunket den igjen f.eks.

Skrevet

Hvis tåa står i feil vinkel vil de dra den på plass. Det kan også være lurt å teipe den sammen med tåa ved siden av. Pass på å ha noe mellom tærne, evt rundt den ene tåa, slik at de ikke gnisser.

Brakk tåa for et år siden, den stod i vinkel. Driiiitvondt, spesielt da han dro den på plass - hadde ennå ikke tatt bilde, så legen trodde den kun var gått ut av ledd... Har fortsatt vondt i den tåa fra tid til annen.

Skrevet

har prøvd begge deler - forstuet er mye vondere enn brukket.....

de kan vel uansett ikke gjøre så mye med en brukket tå om den ikke er i feilstilling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...