Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Er 5 uker på vei.. Lurer på om fosteret kan ha tatt skade av at jeg har brukt allergitabelettene Certirizin de første 4 ukene(altså regnet fra siste mens starta, er det ikke slik man regner det da?) Jeg visste ikke at jeg var gravid... I tillegg har jeg nytt alkohol et par-tre ganger...er skikkelig redd for at noe kan ha skjedd..:S Nesten så jeg engster meg mer enn gleder meg over svangerskapet..jeg hadde jo ALDRI gjort det her om jeg visste at jeg var gravid!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor dette skal ha noe skade, generelt. For jeg tror en del folk har tatt p-piller, røyket, drukket alkohol ol. de første ukene i graviditeten med tanke på at man ikke kan vite dette - om man ikke da planlegger dette skikkelig og har sluttet med alt før man begynner. Så ikke bekymre deg ) Og om du er virkelig redd, så hør heller med noen profesjonelle som kan berolige deg litt!!!
arachnia Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Det som skjedde før du fant ut at du var gravid skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Jeg lå sprekksyk den første mnd og gikk på både pencilin, røyka og tok mye smertestillende. Alt fint hos oss:) Men er du redd kan du jo bare ringe til legen eller legevakta og spørre. Jeg er sikker på at alt er bra, men det er godt å høre det fra en lege, og ikke fra ei på et internettforum. Jeg hadde ringt for min egen del om jeg var redd... Men som sakt. Det er nok ingenting galt
1gang09 Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8uker på vei, og jeg var i gjennom hele julefylla og nyttårsaften, fant ikke ut før jeg var i februar at jeg var gravid, men her er alt bra og jeg har 34dager igjen til termin, og alt er bra med baby:) prat med jordmor eller ring føden, de kan svare deg på dette, for jeg lurte også på det, og var selv bekymret, men det de sa var at det er en stor prosent av gravide som opplever dette, så sant det ikke er kjempe planlagt og sånt så kan du ikke noe for det, og du skal se at alt er nok bra med babyen din:) Men ring vis du er usikker, bedre det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå