Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor pleier dere å gå hvis dere skal ha med babyen på kafé i Oslo? Vil gjerne ha tips om steder der det er greit å ha med vogn inn, gode stellemuligheter, greit å amme osv... God mat er selvfølgelig også et pluss ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Posthallen. God mat, romslig, du kan ha vogna med inn. De har barnestoler. Men har ikke sett noen stellemuligheter...

2) KaffeKafé (eller noe sånn) i Parkveien. God mat, vogna må stå ute (men under tak), greit stellerom. Har barnestoler.

3) Kaffeglasset i Torggata. Kan ta vognet med inn, allright mat, men har ikke sett stellerom her. Vet ikke om de har barnestoler - er en stund siden jeg har vært der.

4) Bugges i Markveien på Grünerløkka. God mat, barnevogn må stå ute. Men de har barnestoler og et lite stellerom.

Utrolig vanskelig å finne kafeer som innfrir alle krav. Til nå har jeg bare funnet Ikea som har flott stellerom, gode matemuligheter, plass til vogn ++. Men det er jo ikke akkurat sentrum, da. :-) Hvis noen har funnet den ultimate kaféen håper de gir beskjed. :-)

Skrevet

På Gabler ved Tinghuset mener jeg man kan ha med vogna inn. De har et lite bord på handicapdoen man kan stelle barnet. De har barnestoler (de enkle fra Ikea).

Kjøkken og Bar i Møllergata er også barnevennlig, men vogn må stå igjen ute. Men man kan sette den ved et vindu slik at de som jobber der kan følge litt med...

Skrevet

Det er mer et spisested enn en cafe, men AliBaba på Grønland (rett ved Grønland torg, ved siden av inngangen til Grønland Basar) er veldig barnevennlig. Der har de barnestoler og man kan ha med vogna inn. De har ikke stellerom, men et stort handicaptoalett, så det er god plass til å stelle på gulvet der. Er som regel rent og fint der og. De serverer lunchretter også.

Chocolat i St. Olavsgate er også veldig barnevennlig. Det er lov til å ta med vogn inn der, men de har ikke stellerom. Det er derimot plass til å stelle mellom vaskene på doen. Husker ikke i farta om de har barnestoler, for mini var liten nok til å ligge i vogn sist vi var der. Må bare legge til at de har himmelske kaker der :) De har også god lunchmat og middagsmat.

Så må jeg bare nevne Babykroken i Sandvika. Der er det jo supert, og jeg håper det kommer et sånt sted i Oslo også. Gå på babykroken.no og se. Det ligger like ved togstasjonen. Det er en babykafe hvor det er barnestoler, lekekrok, lekegrind mellom bordene, rom hvor babyene kan sove, kurver og babybjørn til utlån, stellerom, salg av barnemat i kafeen, og ellers veldig grei mat. Anbefaler på det varmeste å ta en tur dit! Vi var der med barselgruppa og ble tatt veldig godt i mot.

Skrevet

Kokosbolle-fabrikken på Sagene er faktisk en av de mest barnevennlige cafeene jeg har vært på med vogn ihvertfall- god plass til vogner mellom bordene, stellerom og sofagruppe. Og ikkeminst; utrolig søt og babyelskende kassadame, som gjerne passer babyen litt hvis du må på do f.eks;)

Samfunnshuset på Sagene (Nazar cafe) er jo også veldig barnevennlig, der har de eget lekerom til og med=)

Skrevet

Glemte å si at de også har mikro tilgjengelig på Kokosbollefabrikken, og i tillegg til kokosboller og andre søtsaker har de påsmurte baguetter. På Nazar har de litt større utvalg av mat, småretter (lunsjmeny) og kaker osv- men ofte ganske fullt..

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har spurt her inne før, og spør igjen. Hva syns dere om å starte en ammecafe i Oslo sentrum? Kan jo for eksempel hete MadAmmen, hehe.

Jeg har tenkt på det, og mener det må være en gullgruve, men jeg er ikke helt typen til å starte opp noe alene liksom. Er elendig på økonomi osv.

Ser for meg en cafe med god plass, hvor det skal være sittegrupper som tillater vogn ved siden av. Man kan ha et forheng i taket, en slags himmel som man ser over barnesenger, som man kan la falle dersom man ønsker litt diskresjon når man ammer. Det skal være et eller to stellerom, rolig musikk med dempet lyd, toalett hvor man kan få med vognen inn, man kan selge babymat på glass, samt ammevennlig mat (ting uten løk osv) og selvfølgelig helt vanlig mat. I midten av lokalet kan det være matter og leker slik at barna kan ligge smmen og leke. Man kunne også hatt annonserte temaettermiddager, med barnesang, babymassasje osv

Jeg tror det hadde vært en gullgruve jeg! Hva tror dere? Spørsmålet er jo hvor man kunne ha funnet et passende lokale.

Skrevet

Høres ut som en god idè :) Dumt jeg ikke bor i Oslo.

Skrevet

Tusen takk til dere alle for mange gode tips :-D Skal prøve ut noen av stedene.

Tale: Hvis du åpner et slikt sted kommer ihvertfall jeg!

Skrevet

Det er en glimrende ide, Tale30, og jeg tenner egentlig på den- meeen, så var det dette med å tørre da...Selv om etterspørselen nok vil være stor, for det mangler jo totalt et slikt tilbud i Oslo sentrum!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...