Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Skal lage lapskaus med pinnekjøtt i morgen, men må gjøre ferdig kjøttet i morgen tidlig (skal på tilvenning i park med jenta 10-14 og må ha middagen klar 14.30 siden vi skal i besøk... herregud for et styr=P) Men så har jeg selvfølgelig glemt å kjøpe pinner, og har ikke rist... Og jeg vil helst ikke gå ut og plukke bjørkepinner i dette drittværet heller, hehe... Kan jeg bruke noe annet? Skal jeg dampe kjøttet like lenge som vanlig, eller trenger det ikke stå like lenge siden jeg skal dele det opp i småbiter og ha det i lapskausen? Blir jukselapskaus (frosne suppegrønnsaker) med litt ekstra oppi da, så den står jo ikke like lenge som hjemmelaget lapskaus... Nei, jeg lager ikke så mye lapskaus med pinnekjøtt i =)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 du kan fint bruke vanlig damp kokekar, eller sånn rist man bruker for å dampe groennsaker
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Hm, spørs egentlig om jeg har noe sånt også, tviler på det :-( Må rote i skapene... kanskje jeg må vente til fredag da, så jeg får ferdig kjøttet... Hvis ingen har noen hjemmesnekra forslag =)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 siden det skal i lapskaus så kan du vel nesten bare koke det en gryte med litt vann i bunnen? pinnekjoett er veldig hardfoert kjoett og har vaert gjennom mye.. det er ikke akkurat et delikat stykke med indrefillet som man må vaere forsiktig med. Godt er det forresten! Har skikkelig lyst på noe pinnekjoett . har vaert år siden sist
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Hm, ja kanskje jeg kan gjøre det... Jeg kan jo prøve ihvertfall, er jo ikke verdens undergang om det ikke funker, da har jeg lært det... Hm, kanskje det går an å legge noe bestikk i kryss i kjelen? Hehe, hjemmesnekrA til tusen, men det tåler jo varmen, avgir ikke smak og løfter pinnekjøttet opp så det blir dampet... Hehe, hva sier husmødrene til det?
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 I will=) Det må vel funke det vel? =)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 forresten, en liten ildfast skål eller dyp tallerken om du har det. snudd opp ned, også legg kjoettet oppå den, om noe av det toucher vannet så er det temmelig uvesentlig
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 eller finn noen steiner av passe stoerrelse å ha i bunnen av kjelen he he
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Hehe, man tager hva man haver :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå