Gå til innhold

Helse-Norge sparer inn...

coscos

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig UL i går, og fikk da beskjed om at jeg måtte kontakte fastlegen min for å få tatt de vanlige blodprøvene og andre tester i forbindelse med graviditeten. Så i dag ringte jeg til fastlegen min for å bestille time. Da fikk jeg beskjed om at de hadde fått nye retningslinjer, så for å spare penger var det ingen som fikk tatt tester før man var i uke 12, fordi det statistisk sett er så mange som faller fra før den tid. Syntes dette var en brutal måte å si det på, selv om jeg skjønner at det kan være mye å spare her... Men, for meg som har opplevd mange aborter tidligere, var det ikke dette jeg trengte å høre, men heller å bli beroliget om at det denne gangen kommer til å gå bra.

Hilsen en litt frustrert

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei sann. du må ikke tro det er noe gøy å være den som må si det heller. Ofte er det vi underbetalte helsearbeidere som får støyten fra skuffede pasienter. Vi er like skuffet selv.

Det eneste jeg kan råde deg til er å gå privat, men med rødgrønn regjering er det ikke så mange som har råd til det....

Testet positivt torsdag i forige uke og ringte legekonoret mitt allerede dagen etter for å bestille time. Jeg sa som det var at jeg bare var 5 uker på vei men at jeg var 40år og lurte på hvor tidlig jeg kunne komme til første kontroll. Fikk time nå til fredag, da er jeg ikke fullt 6 uker på vei. Ble positivt overrasket fordi jeg egentlig hadde ventet at jeg måtte vente til 12 uker. Nå har det jo vært mye i avisene om gravide og svineinfluensa så det kan jo hende de rett og slett bare tar oss inn for å registrere hvem som er gravid i kommunen og evt informere om sykdom og vaksine.... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...